تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۳۰
کد خبر : 102692

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

مولدسازی املاک بانک تجارت؛ مزایا و معایب این رویکرد نوین در بخش املاک

مولدسازی املاک بانک تجارت؛ مزایا و معایب این رویکرد نوین در بخش املاک
مولدسازی املاک بانک تجارت هم‌راستا با سایر شرکت‌ها و نهادها در حال انجام است. این مولدسازی البته مزایا و معایبی نیز دارد.

به گزارش شهر بورس، مولدسازی املاک بانکی، اقدامی است که در آن بانک‌ها دارایی‌های خود از جمله املاک و مستغلات غیرضروری را شناسایی کرده و آن‌ها را به فرصت‌های سودآور تجاری تبدیل می‌کنند.

این روش می‌تواند به عنوان یک استراتژی مالی در نظر گرفته شود که امکان بهبود وضعیت مالی بانک‌ها را به واسطه تبدیل دارایی‌های غیرمولد به منابع درآمدی پایدار فراهم می‌کند. در ادامه به معرفی، بررسی مزایا و معایب این استراتژی در خصوص بانک تجارت خواهیم پرداخت.

مولدسازی املاک بانک تجارت می‌تواند به چند روش انجام شود. بانک می‌تواند تصمیم گیرد این دارایی‌ها را بفروشد، یا آنها را به اجاره بدهد تا درآمد پایداری کسب کند. همچنین می‌توان با توسعه و تجدید بنا این دارایی‌ها را متحول ساخت و به بالاترین پتانسیل کاربردی و اقتصادی خود رساند.

مزایای مولدسازی املاک بانک تجارت

بهبود وضعیت مالی

به فروش رساندن دارایی‌های غیرمولد می‌تواند سریع‌ترین راه برای تقویت موجودی نقدی یک بانک باشد. همچنین، استفاده موثر از املاک می‌تواند منبع درآمد پایداری باشد که به تقویت سوددهی بانک کمک کرده و به عملکرد مالی آن اضافه کند.

کاهش هزینه‌ها

از دیگر مزایای مولدسازی املاک کاهش هزینه‌های جاری است. با فروختن یا اجاره دادن املاک غیر ضروری، هزینه‌های نگهداری و مدیریت دارایی‌های بانک کاهش یافته و منابع مالی بیشتری را برای سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های اصلی آزاد می‌سازد.

تقویت تصویر برند و وجهه

با مدیریت حرفه‌ای املاک و توجه به پتانسیل‌های تجاری، بانک می‌تواند تصویری نوآور و مسئولیت‌پذیر از خود نمایش دهد. این امر منجر به افزایش اعتماد عمومی و تقویت وجهه برند بانک در میان مشتریان و سرمایه‌گذاران می‌شود.

دستیابی به اهداف استراتژیک

مولدسازی املاک می‌تواند به اهداف بلندمدت بانک کمک کرده و آن را در مسیر دستیابی به اهداف استراتژیک مانند توسعه شعب یا گسترش خدمات به مشتریان هدایت کند.

معایب مولدسازی املاک بانک تجارت

ریسک‌های مرتبط با بازار املاک

تغییرات ناگهانی در بازار املاک می‌تواند بر ارزش دارایی‌های موجود بانک تاثیر بگذارد. این امر می‌تواند سبب شود که بانک نتواند از مولدسازی به اندازه‌ای که انتظار داشت سود کسب کند.

مدیریت و نگهداری

دارایی‌های املاک می‌توانند نیازمند مدیریت مستمر و نگهداری باشند که در صورت عدم وجود منابع کافی ممکن است به یک چالش تبدیل شوند.

مسائل حقوقی و مالیاتی

مولدسازی املاک نیازمند بررسی‌های حقوقی دقیق است و می‌تواند مشمول مسائل مالیاتی پیچیده‌ای نیز باشد که بانک باید آن‌ها را مدیریت کند.

در نهایت، مولدسازی املاک بانک تجارت می‌تواند مزایا و فرصت‌های فراوانی داشته باشد، ولی بانک‌ها باید دقت کنند که چنین تصمیماتی با توجه به برنامه‌ریزی دقیق و تجزیه‌و‌تحلیل کامل انجام شود.

شرایط شرکت در مزایده املاک بانک تجارت

· مبلغ سپرده شرکت در مزایده معادل 5% قیمت پایه مزایده مندرج در آگهی می باشد که می بایست به حساب شماره 01821474 نزد بانک تجارت واریز گردد.
· شرکت کنندگان مبلغ 1،000،000ریال (به حساب کارمزد فروش اسناد به شماره 01854879 نزد بانک تجارت)واریز و فیش را ضمیمه برگ پیشنهاد نمایند. (ضمناً مبلغ دریافتی جهت خرید اسناد به هیچ وجه مسترد نخواهد شد.)
· رعایت مفاد فرم پیشنهاد شرکت در مزایده الزامی می باشد و بهای پیشنهادی باید از حیث مبلغ مشخص و معین و بدون خط خوردگی بوده و درپاکت دربسته تسلیم گردد.
· کلیه املاک عرضه شده با وضعیت موجود به فروش می رسند و بازدید از محل با هماهنگی قبلی امکانپذیر می باشد.
· بانک در رد یا قبول یک یا کلیه پیشنهادات واصله مختارمی باشد.
· هزینه آگهی از برندگان مزایده اخذ می گردد.
· عدم رعایت مفاد قرارداد موجب فسخ آن از سوی بانک می گردد.
· متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، بازدید از املاک، دریافت برگ درخواست شرکت در مزایده به آدرس مشخص شده در انتهای همین متن برای استان مربوطه مراجعه نمایند.

البته بانک تجارت اعلام کرده که «با توجه به نوسان قیمت ها لطفا جهت اطلاع از قیمت های روز کارشناسی و سایر مشخصات املاک ذیل با شماره تلفن های 26411998 یا 26645373 تماس حاصل فرمایید.»

نشان دادیم که مولدسازی دارایی امکان پذیر است

احسان رضاپور مدیرعامل شرکت مولدسازی بانک تجارت در گفت‌وگو با شهر بورس می‌گوید: از آنجایی که بانک‌ها برای وصول مطالبات ممکن است زمین، ساختمان و… در اختیار داشته باشند ممکن است اینها رها شوند که با بازدیدهای کارشناسی نقاطی که باعث ایجاد ارزش افزوده می‌شود را شناسایی و مسیر لازم برای ساخت‌وساز و فروش را طی می‌کنیم. در این زمینه از ظرفیت بورس کالا، صندوق‌های ساختمان و مشارکت استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مولدسازی بانک تجارت با بیان اینکه بانک تجارت اولین شرکتی بود که وارد این حوزه شد، خاطرنشان می‌کند: ما در طی کار دیدیم که با برنامه‌ریزی، پیگیری‌ها و ایده برای این طرح‌ها هم می‌توان این پروژه‌ها را از انجماد خارج کرده و فروخت و برخلاف عدم اعتقاد به فروش این دارایی‌ها دستاوردهای ما نشان داد که این کار شدنی است و می‌توان این تجربه را در اختیار سایر بانک‌ها و شرکت‌ها قرار داد.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + نه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان