شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸
کد خبر : 65408

موج جدید وام های مسکن از شنبه

موج جدید وام های مسکن از شنبه

در حالی که پیش تر کارشناسان، عدم همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات را از جمله علل محقق نشدن طرح ساخت سالانه یک میلیون مسکن می دانستند، حالا وزیر جدید راه و شهرسازی وعده داده است که بانک ها از فردا شنبه، موج جدیدی از پرداخت وام های مسکن را ایجاد خواهند کرد.  

به گزارش شهر بورس،موج جدید وام های مسکن از شنبه در راه است. این وعده وزیر جدید راه و شهرسازی است که قصد دارد با ایجاد موج جدید وام های مسکن از شنبه با همکاری بانک ها، به ساخت یک میلیون مسکن در سال که قول رئیس جمهور به ایرانیان بوده است جامه عمل بپوشاند. پیش تر کارشناسان، عدم همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات را از جمله علل محقق نشدن طرح ساخت سالانه یک میلیون مسکن می دانستند.

بر اساس گزارش تسنیم، وزیر راه و شهرسازی گفت: به همه بانک‌های کشور فراخوان دادیم و از روز شنبه هر کدام از بانک‌های کشور متعهدند که پرداخت تعداد مشخص شده تسهیلات را بر عهده بگیرند تا عملیات اجرایی طرح های ساختمانی سرعت بگیرد.
مهر داد بذرپاش در سفر به شهرستان طبس اظهار کرد: مدل جدید در حوزه طرح نهضت ملی مسکن واگذاری زمین و احداث واحد‌های یک طبقه است که به الگوی ایرانی اسلامی نزدیک‌تر است.

وی گفت: واگذاری زمین و احداث واحد‌های یک طبقه را در دستور کار قرار دادیم و در همه‌ی شهر‌ها آغاز کردیم.

 


بیشتر بخوانید:تامین مالی طرح ساخت یک میلیون مسکن با ابزارهای بازار سرمایه


وزیر راه وشهرسازی با اشاره به الصاق وام بانکی به زمین گفت: در فاز اول شهر‌های زیر 50 هزار نفر انجام شده و در روز‌های آینده واگذاری زمین آغاز می‌شود که زمین‌ها آماده و تحویل آغاز می‌شود.
بذر پاش افزود: در برخی از شهر‌ها هنوز درصددیم که زمین را فراهم کنیم و طبق ماده 10 قانون جهش تولید همه‌ی دستگاه‌ها موظفند زمین در اختیار بگذارند و هر جا که راه وشهرسازی مناسب دانست برای اجرای طرح با سرعت انجام می‌شود.
وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه در نهضت ملی مسکن چند مدل را دنبال می‌کنیم گفت: در این روش با واگذاری زمین رایگان و تسهیلات بانکی و آورده متقاضی خانه ساخته می‌شود.
بذرپاش افزود: همچنین طرح نهضت ملی نیز در شهر‌های جدید صورت می‌گیرد که حدود 300 هزار نفر هموطنان ثبت نام کرده اند.
وی گفت: از روز شنبه به همه بانک‌های کشور فراخوان دادیم و هر کدام از بانک‌های کشور متعهدند که تعداد قابل توجهی از تعهدات را بر عهده بگیرند و آورده‌ای که بر عهده بانک‌ها بوده سریعتر تامین کنند و وارد اجرا شویم.
وی گفت: همچنین در خود مالکی در شهرداری‌ها، در شهر‌ها و محدوده‌های شهر‌ها مکانیزم‌های تشویقی قرار دادیم که در هفته‌های آینده اعلام می‌شود تا به رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده و سایر بخش‌ها و شهر‌ها کمک شود.
وزیر راه وشهرسازی گفت: برای اتمام واحد‌های مسکن مهر نیز تعداد قابل توجهی از تعهدات مسکن مهر باقی مانده که در تلاشیم از صندوق ملی مسکن تامین اعتبار شود.
وی افزود: در این راستا واحد‌هایی که بیش از 60 درصد پیشرفت داشتند در اولویت هستند که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال بخش اعظمی تحویل هموطنانمان شود.
بذرپاش گفت: عقب ماندگی‌های زیادی در سال‌های قبل بوده که سریع باید جبران کنیم و سالانه ساخت یک میلیون مسکن نیاز جامعه است که در قانون مصوبات مجلس شورای اسلامی نیز آمده است.
مهرداد بذرپاش در اولین سفر از دور دومین سفر‌های استانی امروز پنج شنبه 24 آذرماه در بدو ورود به استان خراسان جنوبی، در گلزار شهدای شهرستان طبس حضور یافت و با ذکر فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
در این سفر علاوه بر آغاز عملیات اجرایی و اماده سازی 350 هکتاری طبس، برنامه تحویل کلید یک واحد مسکونی از پروژه 388 واحدی، حضور در راهدارخانه ثمن شاهی در حاشیه بیرجند و بهره برداری از 50 کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی و رفع چهارنقطه پرحادثه به ارزش 1100 میلیارد ریال انجام خواهد شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان