صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۰۸
کد خبر : 64468

مهرزاد جهانی: روند صعودی بورس به زودی آغاز می شود

مهرزاد جهانی: روند صعودی بورس به زودی آغاز می شود

مهرزاد جهانی مدیر سرمایه گذاری کارگزاری بانک رفاه گفت: به نظر می رسد بازار در روزهای آتی با تقویت تقاضا به مدار مثبت بازگردد و شاهد حرکت صعودی شاخص باشیم.

مهرزاد جهانی مدیر سرمایه گذاری کارگزاری بانک رفاه در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: بازار طی دو هفته اخیر روندی با ثبات همراه با نوسان مقطعی در اکثر صنایع را سپری کرد، به طوری که شاهد چرخش نقدینگی در غالب بازار بوده‌ایم.

وی افزود: اگر کمی به عقب برگردیم خواهیم دید که شروع تغییر روند بازار و متمایل شدن به روند صعودی از محدوده‌های شاخص یک میلیون و 240 هزار واحد میلیون واحدی آغاز شد و شاخص کل، رشد حدود 200 هزار واحدی را طی ماه اخیر تجربه کرد. بنابراین برای تداوم این روند و رسیدن به سقف‌های بالاتر، بازار قطعا نیاز به دست به دست شدن و کسب انرژی دارد که در این روزها به خوبی شاهد این امر هستیم.


بیشتر بخوانید: بورس این هفته چه می شود؟


مهرزاد جهانی با بیان اینکه «نکته‌ای که بسیار به چشم می آید حمایت مستمر حقوقی‌ها از بازار است»، خاطرنشان کرد: این عامل می‌تواند آثار ترس را در تصمیم گیری سهامداران خرد کمرنگ کند. بنابراین با وجود چشم انداز اقتصادی مبهم، احتمال افزایش نرخ انرژی و ادامه اوراق فروشی دولت در جهت جبران کسری بودجه، رشد احتمالی نرخ ارز در ماه های پیش رو و تشدید انتظارات تورمی می تواند موتور محرکی جهت تداوم روند صعودی بازار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اگرچه با کاهش محدودیت های کرونایی چین قاعدتاً شاهد بهبود تقاضا در کامودیتی‌‍ها خواهیم بود اما از سوی دیگر، نگرانی از رشد تورم و افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و به تبع آن تقویت شاخص دلار می تواند موجب فشار بر قیمت های جهانی کامودیتی شود که در این صورت هم با رشد نرخ ارز در بازار ازاد و به دنبال آن افزایش نرخ ارز نیمایی می توانیم شاهد رشد سودآوری کامودیتی محورها باشیم.


بیشتر بخوانید: واکنش بازار سرمایه به رشد دلار


مهرزاد جهانی یادآور شد: البته صنعتی که این روزها در کانون توجه فعالان بازار قرار دارد و نقش لیدری را به عهده گرفته است گروه خودرویی بوده که به اعتقاد اکثر فعالان همواره نقش به سزایی در تعیین روند بازار داشته است.

مهرزاد جهانی گفت: گروه خودرویی به واسطه فروش محصولات در بورس کالا از لحاظ بنیادی تقویت خواهند شد که این روزها نیز با تقاضای خوبی در تابلوی معاملات همراه است. به نظر می رسد بازار در روزهای آتی با تقویت تقاضا به مدار مثبت بازگردد و شاهد حرکت صعودی شاخص باشیم.

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرام شهر بورس بخوانید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان