شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
کد خبر : 52753

مهدی مسلم پور: رفتار بازار طبیعی است؛ به حد ضررها پایبند باشید

مهدی مسلم پور: رفتار بازار طبیعی است؛ به حد ضررها پایبند باشید
مهدی مسلم پور، کارشناس بازار سرمایه گفت: رفتار بازار در محدوده کنونی طبیعی است، اما سهامداران باید به حد ضرر خود پایبند باشند.

مهدی مسلم پور در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: بعد از مدت ها شاخص کل، کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را فتح کرد که باعث خوشحالی فعالان بازار بود ولی باید یادآور شد که لمس کردن این محدوده به معنای شکست و عبور از این منطقه و رشد نیست، بلکه رفتار بازار در روزهای آینده مهم است.

وی افزود: در روزهای گذشته شاهد خروج پول حقیقی‌ها از بازار بودیم که از یک طرفی ناراحت کننده و از طرف دیگر این رفتارها در نزدیکی‌های مقاومت بسیار طبیعی است.


بیشتر بخوانید :روشی جدید برای پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت تکنیکالی شاخص کل، خاطرنشان کرد: شاخص کل برای فردا (یکشنبه) از لحاظ داینامیک حمایت خوبی دارد که اگر این حمایت را از دست بدهد، حمایت بعدی در محدوده یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد خواهد بود که اگر این محدوده را هم از دست بدهد امکان اصلاح تا محدوده یک میلیون و ۴۸۵ هزار واحد وجود دارد.

مهدی مسلم پور ادامه داد: شاخص هم وزن رشد خیلی خوبی را تجربه کرد و مقاومت‌های مهمی را شکست. در چند روز گذشته یکی از این مقاومت‌ها شکسته شده و به نظر می‌رسد در حال پول‌بک به این سطح است. تا زمانی که شاخص هم وزن تا به کمتر از ۴۰۳ هزار واحد افت نکرده است مشکلی برای بازار وجود ندارد. حال اینکه ادامه بازار چه اتفاقاتی روی می‌دهد باید ملاک‌های مختلفی را بررسی کردم تا از مجموع اتفاقات تصمیم گرفت که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

وی درمورد گزارش شرکت‌های پالایشی، گفت: در روزهای گذشته گزارش‌هایی در صنایع مختلف ارائه شد که البته چنگی به دل نزد. البته بیشتر گزارش‌ها حسابرسی نشده است و باید منتظر ادامه گزارش‌ها باشیم. برای مثال در معاملات امروز این انتظار وجود داشت که گروه بانکی حمایت‌ خوبی را از بازار داشته باشند که این اتفاق خیلی پرقدرت نبود.

مهدی مسلم پور

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نکات مثبت دیگری از جمله افزایش قیمت محصولات و دلار و انتظارات تورمی وجود داشت که می‌تواند محرک بازار باشد. زمانی که شاخص کل به حمایت‌ها و مقاومت‌ها می‌رسد باید دلیلی برای ادامه روند وجود داشته باشد. برخی‌ها انتظار رشد دوباره بازار و برخی دیگر انتظار اصلاح را دارند ولی ملاک افراد باید حدضررهایی باشد که برای سهم‌ها در نظر گرفته‌اند و باید به آنها پایبند بود.

مهدی مسلم‌پور یادآور شد: اگر قرار باشد بازار ریزش پیدا کند، تعداد صف‌های فروش باید خیلی بیشتر باشد ولی امروز تعداد صف‌های خرید از صف‌های فروش بیشتر بود که نکته مثبتی است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + هشت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان