صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
کد خبر : 51462

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

مهدی ساسانی: اصلاح ها بین راهی هستند؛ روند صعودی بورس ادامه دارد

مهدی ساسانی: اصلاح ها بین راهی هستند؛ روند صعودی بورس ادامه دارد
مهدی ساسانی، کارشناس بازار سرمایه به سهامداران اطمینان خاطر داد که افت‌های کوتاه مدتی، اصلاح بین راهی هستند و روند صعودی بورس ادامه خواهد داشت.

مهدی ساسانی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: با توجه به روند صعودی شاخص کل طی یک و نیم ماه اخیر که بسیاری از نمادها رشد قابل قبولی را داشتند، نیاز به استراحت و یا پیدا شدن دلیلی برای رشد دوباره باعث کم‌رمق‌تر شدن بازار شده است.

وی افزود: حتی اگر بازار وارد اصلاح کوتاه‌مدتی شود، نمادها و گروه‌هایی هستند که ظرفیت رشد دارند. این پتانسیل وجود دارد که بازار با کمی استراحت، بار دیگر روند صعودی خود را برای اهداف بالاتر دنبال کند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ترس و بی‌اعتمادی ایجاد شده در بورس، خاطرنشان کرد: نباید انتظار داشته باشیم ترس‌هایی که طی سال گذشته برای سهامداران ایجاد شد در کوتاه‌مدت از بین برود و طبیعی است با هر تلاطمی که در بازار ایجاد شود، خاطرات ریزش قبلی به سراغ سهامداران بیاید و ترس گریبان گیرشان شود.


بیشتر بخوانید:بورس امروز 12 اردیبهشت | صف خرید سنگین برای شبریز


مهدی ساسانی ادامه داد: با توجه به رشد قیمت‌های جهانی، با توجه به افزایش نرخ‌هایی که شرکت‌ها می‌گیرند و با توجه به پی بر ای هایی که برخی از گروه‌ها دارند، می‌توانیم انتظار ادامه روند صعودی را داشته باشیم. پیش‌بینی می‌شود اگر اصلاحی هم باشد، اصلاح بین راهی بوده و پس از آن، بازار رشد بیشتری را به ثبت برساند.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سؤال که «به نظرتان سهامداران در فصل مجامع باید چه استراتژی داشته باشند؟»، گفت: سودی که شرکت‌ها در مجامع توزیع می‌کنند همواره به‌عنوان یک فاکتور اساسی برای سرمایه گذارام مطرح است. کاهش پی بر ای که پس از مجمع برای نمادها اتفاق می‌افتد، باعث حفظ جذابیت سهم برای سهامداران می‌شود.

مهدی ساسانی ادامه داد: سرمایه‌گذاری و سهامداری می‌تواند در این بخش از سهام ریسک پایینی داشته باشد و توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران بخشی از سبدشان را به این نوع از نمادها اختصاص بدهند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 16 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان