شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
کد خبر : 4588

مهاجرت به سیستم معاملات ملی در دستور کار سازمان بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، حسن قالیباف اصل، عصر امروز در مراسم رونمایی رسمی از سامانه احراز هویت غیرحضوری سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ضمن اشاره به راه اندازی سیستم معاملات ملی بورس گفت: از این پس سرمایه گذاران و دارندگان سهام عدالت به آسانی سهام خود را در بازار سرمایه نقد خواهند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، حسن قالیباف اصل، عصر امروز در مراسم رونمایی رسمی از سامانه احراز هویت غیرحضوری سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ضمن اشاره به راه اندازی سیستم معاملات ملی بورس گفت: از این پس سرمایه گذاران و دارندگان سهام عدالت به آسانی سهام خود را در بازار سرمایه نقد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سهام با قیمت‌های ابتدای تیر ۹۹ به کدهای مختلف تخصیص پیدا می‌کند، افزود: حدود ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند و مالک سهام خود هستند؛ همچنین ۳۰ میلیون نفر هم که روش غیرمستقیم را ترجیح داده‌اند، سهامدار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی خواهند شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: با پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بورس، افرادی که روش غیرمستقیم را برگزیده‌اند، سهام خود را به سهولت در بازار سرمایه نقد می‌کنند.

به گفته قالیباف اصل، همچنین برای انتقال شرکت‌های غیربورسی به بازار سرمایه، یک هلدینگ ملی تشکیل خواهد شد که سهام آن در بورس قابلیت معامله پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:
سامانه احراز هویت الکترونیکی بازار سرمایه رونمایی شد

وی با بیان اینکه پروژه سهام عدالت مأموریت ویژه‌ای بود که به بازار سرمایه سپرده شده و این بازار تاکنون از این مأموریت سربلند بیرون آمده است، افزود: همچنان در برنامه‌ها و مأموریت‌های خود به روزآوری سیستم‌های معاملات و پس از معاملات بازار سرمایه را به جد دنبال خواهیم کرد.

قالیباف اصل با اشاره به اینکه توسعه در بازار سرمایه بر بستر پیشرفت‌های الکترونیک انجام می‌شود، اظهار داشت: امسال شاهد استقبال شرکت‌ها برای توزیع سود از طریق سجام بودیم که زیر ساخت این کار توسط شرکت سپرده گذاری ایجاد شده و دریافت سود را بسیار سریع و آسان کرده است.

سیستم معاملات ملی تا پایان سال آماده بهره برداری می شود

وی با تاکید بر اینکه با افزایش عدد معاملات باید به سمت یک سیستم معاملات ملی حرکت کنیم، تصریح کرد: برای راه اندازی این سیستم، قرارداد خوبی با دانشگاه تهران امضا شده و امیدواریم با پیشرفت‌های حاصل آمده این سیستم تا آخر سال آماده بهره برداری شود.

حسن قالیباف اصل افزود: هم اکنون موتور سیستم معاملات ملی آماده شده و در حال تست است و بعد از واگذاری ETF های دولتی، به سوی سیستم پس از معاملات ملی مهاجرت خواهیم کرد. به این ترتیب سرعت انتقال اطلاعات معاملات هم ارتقا و رضایت سهامداران افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:
قالیباف: دولت از طریق بازار سرمایه تامین مالی می‌کند/ رشد ۱۰۰ برابری ارزش بورس طی ۱۱ سال اخیر

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه، از توسعه در بازار مشتقات خبر داد و گفت: با فرآیندهای توسعه‌ای، امکان افزایش تعداد جلسات معاملاتی در طول روز فراهم می‌شود.

به گفته قالیباف اصل، همچنین با قول مساعد وزیر امور اقتصادی و دارایی تا شهریور ماه پذیرش چند شرکت دانش بنیان نیز در بازار سرمایه صورت خواهد گرفت.

منبع: سنا

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − شش =

پراپ تریدینگ

کمان