تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 54715

مدیر سرمایه گذاری سبدگردان آسال در گفت‌وگو با شهر بورس:

منتظر تعادل بازار باشید/ احتمال صعود آرام بورس

منتظر تعادل بازار باشید/ احتمال صعود آرام بورس
هادی نصیری مدیر سرمایه گذاری سبدگردان آسال به سهامداران اطمینان خاطر داد که بورس به تعادل خواهد رسید. وی گفت: صعود آرام را می‌توان متصور شد.

هادی نصیری مدیر سرمایه گذاری سبدگردان آسال در گفت‌وگو با شهر بورس، اظهار داشت: بازار امروز درحالی به کار خود پایان داد که شاهد واکنش شاخص به حمایت روانی استاتیک یک میلیون و 500 هزار واحد بودیم و با حدود 10 هزار واحد مثبت همچنان این محدوده را محکم چسبیده است؛ در صورت از دست دادن این حمایت مهم محدود یک میلیون 460 هزار واحد، محدوده حمایت بعدی است و در صورت ادامه رشد محدوده یک میلیون و 590 هزار واحد مقاومت پیش روی آن به حساب می‌آید.

وی افزود: شاخص هم وزن نیز مدتی در محدوده حمایتی 420 هزار واحد جا خوش کرده که در صورت از دست دادن این حمایت محدوده 400 هزار واحد را می‌توانیم برای آن متصور باشیم. در صورت رشد این شاخص، مقاومت‌های 430 و 452 هزار واحد پیش روی آن است.

نصیری بیان کرد: با توجه به شرایط برجامی اتفاق افتاده، احتمال اینکه توافقات بزودی به نتیجه رسد زیاد است. در این شرایط شاهد ریزش دلار از قیمت 33 هزار تومان به کانال 30 هزار تومان هستیم و درصورت از دست دادن این محدوده، دلار می‌تواند تا 28 هزار و 500 هزار تومان افت کند

نصیری ادامه داد: از دلایلی که می‌تواند نرخ دلار را به این محدوده برساند، می توان به ورود دلارهای بلوکه شده در کشورهایی مانند کره و عراق اشاره کرد؛ با این حال حمایت 30 هزار تومانی، حمایت بسیار معتبری است که از دست دادن آن بسیار دشوار خواهد بود.

به گفته مدیر سرمایه گذاری سبدگردان آسال؛ ریزش دلار ناخودآگاه بر روی شرکت های صادرات محور، مانند صنایع پتروشیمی و فلزات اساسی تاثیر بسزایی خواهد داشت و شرکت هایی که وام های ارزی زیادی دریافت کردند، زیان تسعیر ارز کمتری شناسایی خواهند کرد. در این مسیر باید به دنبال شرکت هایی که از توافقات برجام منتفع می شوند، بگردیم.

این کارشناس بازارسرمایه یادآور شد: نمادهای گروه بانکی مانند وتجارت، وبصادر و نمادهای گروه بیمه‌ای مانند آسیا و البرز، نمادهای گروه خودرویی مانند خپارس خساپا، خودرو و خبهمن و نمادهای حمل و نقلی، مانند حکشتی و حسینا بیشترین نفع را خواهد برد.

نصیری تصریح کرد: نکته دیگری که باید آن را در بازار لحاظ کرد، افزایش نرخ بهره آمریکاست که باعث ریزش جهانی کامودیتی ها شده است. افت کامودیتی‌ها، این شرکت ها را در سایه ریزش خود فرو برده و فعلا نباید انتظار خاصی از آنها داشت؛ مگر اینکه شاهد افزایش نرخ دلار باشیم.

مدیر سرمایه گذاری سبدگردان آسال گفت: در نتیجه گیری کلی برای پیش‌بینی بازار در آینده باید اخبار برجامی، نرخ های کامودیتی و قیمت های دلار و ورود خروج های پول در بازار سرمایه را رصد کرد؛ در نهایت با این اتفاقات باید انتظار تعادل بازار و کمی خوش بینانه احتمال صعود آرام را می‌توان متصور بود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات