تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
کد خبر : 74760

معرفی جدیدترین شاسی بلند 2 دیفرانسیل بازار ایران

معرفی جدیدترین شاسی بلند 2 دیفرانسیل بازار ایران
شرکت ایستا موتور ارس طی مراسمی از اولین محصول خودرویی خود در سگمنت خودروهای شاسی بلند یا SUV رونمایی کرد.

به گزارش شهر بورس، جدیدترین شاسی بلند 2 دیفرانسیل محصول شرکت ایستا موتور ارس معرفی شد.

محصول جدید این شرکت که در حقیقت نسخه جدید و فیس لیفت خودرو نیسان ترا مدل 2023 است با سطح بسیار بالایی از امکانات و توانمندی‌های فنی عرضه می‌شود. این محصول در کشور چین و با برند دانگ فنگ با نام دانگ فنگ پالاتزو نیز شناخته می‌شود و محصول مشترک جوینت ونچر نیسان-دانگ‌فنگ محسوب می‌شود.

مشخصات فنی و پیشرانه شاسی بلند لئو MX8

شاسی بلند لئو MX8 به یک پیشرانه توانمند 2 لیتری توربوشارژر از نوع GDi با توان تولید 220 اسب بخار قدرت در 5600 دور در دقیقه و 360 نیوتن متر گشتاور در 1300 تا 4000 دور در دقیقه بهره می‌برد و این پیشرانه ساخت شرکت میتسوبیشی ژاپن است. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک محصول شرکت ZF آلمان مسئول انتقال نیروی تولیدی پیشرانه به هر دو محور است و این خودرو به صورت چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. خودرو دارای 6 مود رانندگی عادی، اسپورت، برف، شن، گل و لای، اقتصادی و هوشمند است.

این خودرو از لحاظ ابعادو سایز با 1950 کیلوگرم وزن، 4.88 متر طول، 1.85 متر عرض و 1.83 متر ارتفاع و فاصله محوری آن 2.85 متر یک خودرو بزرگ سایز محسوب می‌شود و به کمک سیستم تعلیق و پیشرانه توانمند خود می‌تواند تا حداکثر 2505 کیلوگرم وزن را حمل کند. خودرو SUV لئو MX8 در محور جلو از سیستم تعلیق جناغی دوبل آزاد همراه با میل تعادل و در محور عقب آن نیز سیستم تعلیق 5 مفصلی بهره می‌برد.


بیشتربخوانید: لغو و سپس عرضه مجدد خودرو در بورس کالا/ متولی بازار و صنعت خودرو کیست؟


جدول مشخصات فنی شاسی بلند لئو MX8

 

خودرو لئو MX8
سگمنت شاسی بلند
پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر از نوع GDi
توان 220 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
گشتاور 360 نیوتن متر در 1300 تا 4000 دور در دقیقه
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک با 6 مود رانندگی
انتقال نیرو دو محور

معرفی جدیدترین شاسی بلند 2 دیفرانسیل بازار ایران

امکانات ایمنی خودرو لئو MX8

شاسی بلند شرکت ایستا موتور در بخش امکانات ایمنی و سیستم ترمز نیز در شرایط کاملا مناسبی به سر می‌برد. لئو MX8 در بخش جلویی با سیستم ترمز دیسکی خنک شونده و در چرخ‌های عقبی به کمک ترمزهای دیسکی ساده در مواقع لزوم به کمک راننده خواهد آمد و مجموعه کاملی از امکانات ایمنی و ترمز پیشرفته از جمله ABS و EBD سرنشینان را همراهی می‌کنند.

لیست بلندبالایی از سیستم‌های پایداری مانند سیستم ضد لغزش دیفرانسیل، سیستم جلوگیری از هرز گردی، سیستم تعادل دینامیکی چرخ‌ها، سیستم تنظیم فشار ترمز در مدار، سیستم شروع حرکت در سربالایی، سیستم جلوگیری از واژگونی خودرو و سیستم کمکی حرکت در سراشیبی به کنترل بهتر و آسان‌تر این خودرو بزرگ جثه کمک می‌کنند. این خودرو در بخش تجهیزات کمکی راننده از رادار هشدار رانندگی بین خطوط و رادار نقطه کور برخوردار است.

امکانات و تجهیزات رفاهی لئو MX8

این شاسی بلند با سطح کاملی از تجهیزات و امکانات رفاهی وارد ایران خواهد شد و در بالاترین سطح آپشن و به قول معرف فول آپشن خواهد بود.

از مهم‌ترین امکانات این محصول می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر جذب گردوغبار به همراهه دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، صندلی‌های چرمی باقابلیت تنظیم برقی در 6 جهت برای صندلی راننده و 4 جهت برای صندلی شاگرد به‌علاوه گرم‌کن برای تمام سرنشینان خودرو، آینه وسط با امکان تغییر دید ضد نور، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، مانیتور 10 اینچی همراه با 4 بلندگو به همراه قابلیت اتصال به بلوتوث و USB، چراغ‌های هالوژن باقابلیت تنظیم دستی در ارتفاع و رینگ‌های 18 اینچی با لاستیک‌های 255/60R18 به همراه سیستم نمایشگر میزان باد تایرها.

پله‌های جانبی، ریل روی سقف، شل گیر چرخ‌های، جک‌های گازی گه دارنده در موتور، آنتن بال کوسه‌ای، برف‌پاک‌کن دو زمانه برای شیشه‌های جلو و عقب، شیشه جلو سبزرنگ باقابلیت کنترل اشعه ماورای بنفش، شیشه‌های درهای عقب و شیشه عقب خودرو دودی و سانروف برقی حساس به مانع، ترمز پارک برقی، فرمان هوشمند برقی با پوشش چرم، صفحه آمپر دیجیتالی و … اشاره کرد.

قیمت و رقبا لئو MX8

قیمت این خودرو هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است و با توجه به مشخصات فنی و سطح تجهیزات این خودرو، ایستا خودرو ارس قیمت پایین‌تری از رقبا را برای این خودرو مونتاژی (SKD) خود در نظر نخواهد گرفت. این خودرو در بخش امکانات و مشخصات فنی با محصولات تیگو 8پرو مکس در سگمنت کراس‌اوورهای 4 چرخ محرک و همچنین پیکاپ بهمن G9 در سگمنت پیکاپ‌های چهارچرخ محرک رقابت خواهد داشت.

هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت این خودرو از سوی شرکت ایستا موتور ارس اعلام‌نشده است اما لازم به ذکر است که مشخصات فنی و سطح امکانات رفاهی این خودرو بسیار به بهمن G9 شباهت دارد و با توجه به اینکه این خودرو قوی‌ترین و بزرگ‌ترین شاسی‌بلند بازار کشور به‌حساب می‌آید نباید انتظار قیمت کمتر از رقبا دو دیفرانسیل دیگر در بازار ار برای این خودرو داشت.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + هفده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان