صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
کد خبر : 118733

معرفی بهترین فیلم‌ های سینمایی ترکیه ای

معرفی بهترین فیلم‌ های سینمایی ترکیه ای
شهر پلاس: سینمای ترکیه همواره مورد توجه و علاقه‌ی بسیاری از مخاطبان ایرانی قرار گرفته است و ایرانیان از طرفداران بزرگی از فیلم‌ها و سریال‌های ترکیه‌ای هستند.

به گزارش شهر پلاس، سینمای ترکیه همواره مورد توجه و علاقه‌ی بسیاری از مخاطبان ایرانی قرار گرفته است و ایرانیان از طرفداران بزرگی از فیلم‌ها و سریال‌های ترکیه‌ای هستند. بهترین فیلم‌های سینمایی ترکیه عموماً در ژانرهای خانوادگی، کمدی و عاشقانه ساخته می‌شوند و با رنگ و لعاب بسیاری همراه هستند. این شاید دلیلی باشد که ایرانیان همواره به آثار ترکیه‌ای علاقه‌مند بوده و حتی بارها و بارها آنها را تماشا کرده و از بازپخش آنها لذت می‌برند.

در ادامه بهترین فیلم‌های ترکیه را که قطعاً با آنها ارتباط برقرار می‌کنید، به شما معرفی خواهیم کرد.

فیلم روی علف‌ های خشک (Kuru Otlar Üstüne)

“روی علف‌های خشک” یکی از فیلم‌های برجسته سال ۲۰۲۳ بود که توانست تحسین منتقدان را به خود جلب کند و برنده جایزه نخل طلای کن شود. این اثر داستان یک معلم را به تصویر می‌کشد که به دلایلی مجبور است چهار سال خدمت اجباری خود را در یکی از روستاهای آناتولی انجام دهد، اما به خاطر بخت بد و دشمنی‌هایی که به او وارد می‌شود، تهمتی بزرگ به او نسبت می‌دهند. در این شرایط، تنها امید او برای رهایی از این گرفتاری، معلمی به نام نورا است.

فیلم 10 روز از زندگی یک مرد خوب (10 Days of a Good Man)

در صورتی که به دنبال یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی ترکیه در سال ۲۰۲۳ هستید، به شما فیلم “10 روز از زندگی یک مرد خوب” یا به زبان ترکی “İyi Adamın 10 Günü” را پیشنهاد می‌کنیم. این فیلم یک سه‌گانه است و “10 روز از زندگی یک مرد خوب” قسمت اول این سه‌گانه را تشکیل می‌دهد که در ماه مارس ۲۰۲۳ از طریق نتفلیکس منتشر شد. قسمت دوم با عنوان “10 روز از زندگی یک مرد بد” در ماه اوت منتشر شد و قسمت سوم با عنوان “10 روز از زندگی یک مرد کنجکاو” در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد. این فیلم در ژانر جنایی، درام و رازآلود تولید شده و درباره یک وکیل است که تصمیم می‌گیرد به عنوان یک کارآگاه خصوصی فعالیت کند و در جستجوی یک فرد گمشده قرار می‌گیرد. اما او درگیر رویدادها و اتفاقاتی می‌شود که او را به شخصیتی متفاوت تبدیل می‌کند.

فیلم خفه کردن (Chokehold)

“خفه کردن” یا به زبان ترکی “Boga Boga”، یکی از جدیدترین فیلم‌های ترکیه است که توسط اونور سایلاک کارگردانی و هاکان گونای (Hakan Gunday) نوشته شده است. این اثر در ژانر درام و هیجان ساخته شده و با حضور کیوانچ تاتلیتوغ، یک بازیگر معروف ترکیه، در نقش اصلی به روی پرده رفته است. داستان این فیلم سینمایی ترکیه‌ای جدید درباره یک زوج است که از استانبول به یک منطقه آرام و روستایی در ترکیه نقل مکان می‌کنند تا یک زندگی جدید و آرامش بخش را آغاز کنند. اما پس از انتقال، آنها متوجه می‌شوند که در روستا با تعداد زیادی دشمن مواجه هستند.

فیلم کاری کن باور کنم (Make Me Believe)

یکی از فیلم‌های ترکیه‌ای جدید در سال ۲۰۲۳ به کارگردانی اورن کارابییک گونایدین و مورات ساراچوغلو ساخته شده است و نویسندگی آن را سلن باغجی (Selen Bağcı) برعهده داشته است. این فیلم با عنوان “کاری کن” (Karı-koca) منتشر شده و از طریق نتفلیکس در دسترس قرار گرفته است. این اثر در ژانر کمدی و عاشقانه قرار دارد و داستان آن درباره دو جوان به نام‌های صحرا و دنیز است. مادربزرگ‌های آن‌ها با نقشه‌ای که قبلاً برای این زوج در نظر گرفته بودند و آن‌ها را از کودکی با یکدیگر آشنا کرده بودند، آن‌ها را باهم ملاقات می‌کنند. در این فرایند، عشق بین این دو جوان رخ می‌دهد، اما آیا می‌تواند بر کینه‌های قدیمی بین دو خانواده غلبه کند؟

فیلم آخرین فراخوان استانبول (Istanbul Için Son Çagri)

“عشق ممنوع” یکی از پرطرفدارترین سریال‌های ترکیه بود که با جذابیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بود و بازی برن سات و کیوانچ تاتلیتوغ در نقش اصلی، مخاطبان را به خود جلب کرد. این دو بازیگر در آخرین فیلم ساخته شده در استانبول نیز به همراه یکدیگر همبازی شدند و باعث شدند تا این فیلم به شدت تحسین شود. داستان این سریال درباره محمد و سرین است که در فرودگاه نیویورک با هم آشنا می‌شوند و علیرغم اینکه هر دو متاهل هستند، اتفاقات جذابی بین آن‌ها رخ می‌دهد.

فیلم سینمایی ترکی روزهای سوزان (Burning Days)

یکی از بهترین فیلم‌های ترکی که می‌توان به آن اشاره کرد، “روزهای سوزان” یا “Kurak Günler” است. این فیلم توسط کارگردانی به نام امین آلپر ساخته شده و موفق به فروش خوبی شده است. اگرچه برخی از افراد اعتراضاتی نسبت به محتوای این فیلم داشتند، اما با ساختار خوب و فیلمنامه‌ای مناسب، توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند و در رده‌ی فیلم‌های برتر قرار بگیرد. داستان این فیلم در ژانر درام و مهیج قرار دارد و درباره‌ی امره، یک مامور و بازرس حقوقی است که برای انجام وظیفه به یک شهر کوچک می‌رود. اما ناگهان متوجه می‌شود که درگیر یک نزاع سیاسی قرار گرفته است و باید خودش را نجات دهد.

فیلم تقاطع: چه خوبه که هستی ارن (Kesisme: Iyi Ki Varsin Eren)

“تقاطع” یکی از بهترین فیلم‌های ترکیه در سال 2022 است. این فیلم در ژانر اکشن و درام ساخته شده است و بر اساس یک داستان واقعی الهام گرفته شده است. داستان این فیلم درباره زندگی یک پسر جوان است که در نزدیکی دریای سیاه زندگی می‌کند. او در سنی کم، یک قهرمان است و زندگی‌ای پر از مبارزه را تجربه می‌کند. اگر به دنبال تماشای یکی از جدیدترین فیلم‌های سینمای ترکیه هستید که ارزش دیدن دارد، پیشنهاد می‌کنم فیلم “تقاطع” را تماشا کنید.


بیشتر بخوانید:کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان لغو شد/نخواستنِ خواستِ مردم تبدیل به وظیفه شده است


فیلم برگن (Bergen)

برگن، خواننده معروف ترکیه‌ای است که زندگی‌ای دردناک و پر از مشکلات داشت. در سال 2022، صنعت سینمای ترکیه تصمیم گرفت یک فیلم بیوگرافی درباره زندگی این خواننده محبوب را تولید کند. این فیلم، بهترین فیلم سینمای ترکیه‌ای است که به روایت زندگی برگن می‌پردازد. در ابتدا، چشم راست برگن به وسیله اسیدپاشی همسرش نابینا شد. اما این مشکل او را از ادامه کارش باز نداشت و او به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه در نهایت به دست همان مرد به قتل رسید. فرح زینب عبدالله با بازی نقش برگن، به خوبی از خود نشان داد و فیلم لحظات تماشایی‌ای را برای تماشاگران به ارمغان آورد.

فیلم ویولن پدرم (My Father’s Violin)

“Babamın Kemanı” یا “ویولن پدرم” یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی ترکیه در سال 2022 است. این فیلم ترکی، رابطه‌ی یک دخترک یتیم با عموی خشک و جدی خود را به تصویر می‌کشد. آن دو نسبت به موسیقی علاقه‌مندند و این علاقه مشترک آنها را به هم پیوند می‌دهد. علاوه بر موسیقی، از دست دادن عزیزان نیز بر قلب این دو نفوذ کرده است. حالا با این تناقضات و نقاط مشترک، باید ببینیم داستان این عمو و برادرزاده چه خواهد بود. این فیلم یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی ترکیه در سال 2022 بود. همچنین، این فیلم در شبکه نتفلیکس نیز پخش شده است.

فیلم در دستان خوب (In Good Hands)

فیلم سینمایی “Sen Yaşamaya Bak” یا “در دستان خوب” یکی از بهترین فیلم‌های ترکیه در سال 2022 است. این فیلم، اگرچه از نظر فنی بسیار قوی نیست، اما توانست یک داستان جذاب را به تصویر بکشد. داستان درباره‌ی یک مادر مجرد است که دخترکی شش ساله و پرانرژی دارد، اما زندگی او را با چالش‌های بزرگی مواجه می‌کند. این زن به بیماری لاعلاجی مبتلا است. در همین حین، او با یک مرد مجرد و بسیار خوش‌خلق آشنا می‌شود. توصیه می‌کنم این فیلم را که یکی از مشهورترین فیلم‌های ترکیه در سال 2022 است، تماشا کنید.

فیلم تاکتیک های عشق (Love Tactics)

داستان فیلم سینمایی “Aşk Taktikleri” یا “تاکتیک‌های عشق” درباره‌ی دو نفر است: یک مدیر تولید آگهی‌های تبلیغی و یک بلاگر طراحی مد. این دو شخصیت به عشق اعتقادی ندارند، اما تصمیم می‌گیرند با هم یک بازی عجیب شروع کنند. شرط این بازی این است که هر کدام با تاکتیک‌های عجیب خود، دیگری را عاشق کنند و هر کس زودتر عاشق شود، شرط را ببرد. این داستان تاکتیک‌های عشق یا “Aşk Taktikleri” یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی ترکیه است، و قسمت دوم آن نیز در سال 2023 منتشر شده است.

فیلم نرو (Don’t Leave)

در ادامه لیست بهترین فیلم‌های سینمایی ترکیه، باید به اثری جدید از بوراک دنیز به نام نرو یا kal اشاره کنیم. اوزان آچتیکان کارگردان این درام عاشقانه بود و فیلم او برای پخش در نتفلیکس منتشر شد و با استقبال خوبی روبرو شد. البته با توجه به امتیاز فیلم، باید بگوییم که نباید انتظار یک اثر بسیار قوی را از آن داشته باشید. “نرو” یک فیلم عاشقانه ساده است که اشتباهات رابطه را به شما نشان می‌دهد. داستان این فیلم، از فیلم‌های معروف ترکیه، درباره‌ی مردی جوان به نام سمیح است که به طور ناگهانی خود را تنها می‌یابد و متوجه می‌شود که نامزدش از او جدا شده است. سمیح در ابتدا شوکه می‌شود، اما با گذشت زمان و مرور گذشته، به اشتباهات خود پی می‌برد.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 11 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان