شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
کد خبر : 52822

معامله ای پر سود ، پیتزا در ازای بیت کوین

معامله ای پر سود ، پیتزا در ازای بیت کوین
در سال 2010 مردی در ازای دو قاچ پیتزا 10 هزار بیت کویین پرداخت کرد که این معامله در تاریخ ثبت شد و به عنوان معامله ای عجیب از آن یاد می شود.

به گزارش شهر بورس، استفاده از بیت کویین و ارزهای دیجیتال در زندگی روزانه برای خرید یک سری از وسایل به آهستگی شروع به گستردگی کرده است و شاید بنای این کار که نوعی ارزش دهی به این ارز هم می باشد از سال  2010 با خرید پیتزا توسط لازلو اغاز شد .

بر اساس گزارش اقتصاد آنلاین، به گزارش بیت‌کوین مگزین، “پیتزا در ازای بیت‌کوین؟”؛ عنوان پستی بود که کاربری به نام لازلو در تاریخ 18 می 2010، در یک انجمن ناشناخته‌ای در اینترنت به نام bitcointalk.org، منتشر کرد.

این درخواست بسیار ساده بود: “من برای 2 پیتزا، 10 هزار بیت‌کوین پرداخت می‌کنم. شاید دو پیتزای بزرگ که مقداری از آن برای روز بعد هم باقی بماند.”

کاربری به نام ” ender_x” در اواخر همان روز در مورد این موضوع اظهار نظر کرد و گفت که فکر می کند 10 هزار بیت کوین برای دو پیتزای بزرگ “کاملاً کم” است و برای او در ماجراجویی خرید “پیتزا به صورت رایگان” آرزوی موفقیت کرد.

پنج روز بعد، در تاریخ 22 می 2010، ساعت 7:17 بعد از ظهر، لازلو روی پست خود با تصویری از پیتزا کامنت گذاشت و گفت: “فقط می‌خواستم خبر دهم که 10 هزار بیت‌کوین را با پیتزا معامله کردم.” از این رو، لازلو موفق شد اولین خرید کلای فیزیکی با بیت‌کوین را ثبت کرد.

اینکه بگوییم هانیچ پیتزا دوست داشت، دست کم گرفته می شود. پس از این مبادله موفق، وی این پست را منتشر کرد که 10 هزار بیت‌کوین برای دو پیتزای بزرگ، “یک پیشنهاد بدون مدت” بود.

بدیهی است که افراد زیادی برای او پیتزا سفارش دادند زیرا در 4 آگوست 2010، هانیچ پیشنهاد خود را لغو کرد و دلیل وی این بود که نمی‌تواند برای پرداخت هزینه پیتزا به اندازه کافی بیت‌کوین تولید کند.

ماه‌ها بعد، در 29 نوامبر 2010، کاربر دیگری به نام ” ribuck” در جواب پست لازلو نوشت: ” آیا این در نهایت اولین پیتزای میلیون دلاری جهان خواهد شد؟” همانطور که در طول تاریخ مشخص شد، پیش‌بینی این کاربر در آن زمان پایین‌تر از واقعیت حال حاضر بود. منصفانه است که بگوییم هیچ‌کس در آن انجمن نمی‌توانست پیش‌بینی کند که بیت‌کوین چقدر ارزش خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:نحوه خرید سیمان در بورس کالا


از آن زمان، بیت‌کوین به صورت نجومی رشد کرده است. در زمان نوشتن این گزارش، 10 هزار بیت‌‎کوین 291 میلیون و 305 هزار دلار ارزش دارد! آیا هانیچ انتظار داشت که بیت کوین به اندازه امروز ارزشمند شود؟ احتمالاً نه، اما موضوع این نیست. هانیچ تنها می‌خواست یک مبادله ساده، پیتزا در ازای بیت‌کوین انجام دهد؛ و این دقیقا کاری بود که وی انجام داد.

امروز، بسیاری با توجه به این مبادله، فکر می‌کنند که لازلو یک احمق بوده و با خود می‌گویند که چه کسی در ازای دو پیتزا این میزان بیت‌کوین پرداخت می‌کند؟ افرادی که چنین فکری می‌کنید، پس نکته این رویداد تاریخی را از دست داده باشید.

هانیچ در مصاحبه‌ای با CBS47 گفت: “مردم به من می‌گویند که چرا این کار احمقانه را انجام دادی و بیت‌کوین‌ها را نگه نداشتی؟ اما خب باید بدانید که یک نفر باید این کار را شروع می‌کرد.”

زمانی که هانیچ آن پیتزاها را خرید، برای اولین بار مشخص کرد که بیت کوین ارزش بازاری دارد. حتی اگر هانیچ این کار را نمی‌کرد، فرد دیگری آن را انجام می‌داد. در حال حاضر، هانیچ از خرید خود پشیمان نیست و اکنون نباید او را به سخره بگیریم. در عوض باید از او برای پیشگام شدن در پذیرش بیت‌کوین تشکر کنیم.

امروزه، افراد زیادی در سراسر جهان، گرد هم جمع می‌شوند و به مناسبت این روز در کنار خانواده پیتزا می‌خورند.

بیت کوین یک نیروی متحد در این جهان و برای همه است. بیت‌کوین به مرد یا زن بودن یا سطح تحصیلات شما اهمیت نمی‌دهد. بیت‌کوین یک پروتکل واقعی است که نمی تواند تبعیض قائل شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 20 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان