شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر : 106307

مدیرعامل بورس تهران در پاسخ به شهر بورس:

معاملات الگوریتمی اتفاق بدی نیست/ نظارت بر الگوریتم‌ها وجود دارد

معاملات الگوریتمی اتفاق بدی نیست/ نظارت بر الگوریتم‌ها وجود دارد
مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: نمی‌توانیم بگوییم که معاملات الگوریتمی بد است؛ چراکه در دنیا نیز وجود دارد.

به گزارش شهر بورس، محمود گودرزی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن درباره اقدامات بورس تهران بیان کرد: ما با نگاهی که در بورس تهران داشتیم بنا بر شرایطی که بر بورس تهران حاکم بود تصمیم گرفتیم که یک بازه زمانی را صرف نگاه بر داخل بورس تهران کنیم.

وی افزود: قبل از اینکه برنامه های توسعه ای را در سال جاری اجرا کنیم درگیری هایی در حوزه های مختلف داشتیم. این درگیری ها وقت زیادی را از بنده و همکاران من گرفت و خدا را شکر که اتفاقات خوبی رقم خورد.

مدیرعامل شرکت بورس در ادامه گفت: هیئت مدیره با تصمیماتی که گرفتند قدم های اساسی را برای حل مشکلات برداشتند. ما برای تامین مالی که از وظایف بورس تهران بود و همچنین دیجیتال کردن بورس تهران و طراحی سامانه هایی با هدف پاسخگویی کارا و موثر به نیاز بازار، تمرکز ویژه ای داشتیم.

وی تصریح کرد: در سال جای اقدامات زیادی را با کمک گروه اجرایی بورس تهران داشتیم که در آینده جزئیات بیشتری اعلام خواهد شد. امیدوار هستیم در سال آینده بتوانیم با اصلاح برند و حضور قوی و پر رنگ تر در حوزه تامین مالی قدمی برای کشور عزیزمان برداریم.

گودرزی با اشاره به وضعیت عرضه‌های اولیه، خاطرنشان کرد: برنامه مشخصی برای ورود هلدینگ شستان به بازار سرمایه تا پایان سال وجود دارد. اقدامات اساسی این عرضه اولیه انجام گرفته شده است. همچنین عرضه اولیه ذوب‌آهن بیستون نیز در راه است.

وی ادامه داد: در مجموع پنج شرکت برای عرضه اولیه داریم، اما مجموع شرکت‌ها از لحاظ عرضه اولیه بیش از ۱۰ همت است. شرایط کنونی بازار اجازه نمی‌دهد عرضه اولیه سنگینی داشته باشیم. به همین خاطر ابتدا باید شرکت‌های متوسط را وارد بازار کنیم.


بیشتر بخوانید:بانک صادرات ایران با شرکت دیجی‌کالا و دیجی‌پی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد


مدیرعامل شرکت بورس تهران درمورد آخرین وضعیت وبسایت TSETMC گفت: سال گذشته یک سری از نرم افزارها خریداری شد. ما قصد داریم امکان ارتباط مستقیم بورس تهران با فعالان بازار را فراهم ‌کنیم. به محض اینکه کار تمام شود اطلاع‌رسانی می‌شود.

گودرزی به تشریح آخرین وضعیت ساختمان سعادت آباد بورس تهران پرداخت و گفت: باید مشکلات حقوقی و شهرداری این ساختمان را حل کنیم. اخیرا زمینی را خریداری کردیم و شهرداری نیز قول داده به محض اینکه نقل و انتقال زمین جدید آغاز شد، پایان کار ساختمان شرکت را نیز صادر کند.

وی در پاسخ به این سوال که «چرا بورس تهران فعالیتی در حوزه تجدید ارزیابی دارایی‌ها ندارد؟»، گفت: علت اصلی اینکه نمی‌توانیم تجدید ارزیابی انجام بدهیم، این است که نمی‌توانیم پایان کار این ساختمان را بگیریم.

مدیرعامل بورس تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه «شرکت‌های دیگری به عنوان شرکت سهامی عام پروژه پذیره‌نویسی خواهد شد یا خیر؟»، عنوان کرد: سه مجموعه برای تامین مالی به ما مراجعه کردند. با این حال مورد تایید بورس تهران قرار نگرفتند.

گودرزی ادامه داد: فقط دو پروژه، یکی در حوزه دیتا سنتر و دیگری در حوزه آهن اسفنجی است که در صورت اخذ تاییدیه های لازم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی از برگزاری همایشی همزمان با کیش اینوکس ۲۰۲۴ خبر داد و گفت: بورس تهران قصد دارد نسبت به برگزاری اجلاس فی‌اس همزمان با نمایشگاه بورس، بانک و بیمه کیش در سال آینده اقدام کند.

مدیرعامل شرکت بورس درباره وضعیت بازار سرمایه گفت: بودجه هنوز در مجلس نهایی نشده است. دولت به دنبال شفاف کردن فضای فعالیت در بازارهای رقیب بوده که می‌تواند به عقلایی تر شدن رقابت بازارها کمک کند.

گودرزی در پاسخ به سوال شهر بورس مبنی بر معاملات الگوریتمی گفت: نمی‌توانیم بگوییم که معاملات الگوریتمی بد است؛ چراکه در دنیا نیز وجود دارد اما باید در چارچوب قوانین باشد. بخش نظارتی ما نیز در این زمینه نظارت‌های لازم را انجام می‌دهد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان