تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲:۲۷
کد خبر : 99755

مصرف قهوه در کشور افزایش یافته است!

مصرف قهوه در کشور افزایش یافته است!
رئیس انجمن قهوه ایران گفت: مصرف قهوه در کشور افزایش یافته است و میزان واردات مواد اولیه مثل دانه سبز نیز با روند افزایشی روبه رو شده است.

به گزارش شهر بورس، حسام ربیعی در افتتاحیه اولین نمایشگاه تخصصی قهوه ایران اظهار کرد: ارزش افزوده این صنعت، جلوگیری از خروج ارز است. اکنون ایران به یکی از تولیدکنندگان محصولات قهوه تبدیل شده و میزان واردات مواد اولیه مثل دانه سبز نیز با روند افزایشی روبه رو شده است.

وی همچنین از افزایش مصرف داخلی قهوه خبر داد و گفت: میزان واردات دانه قهوه سبز در سال ۱۳۹۸ معادل ۸۰۰۰ تن بوده، اما این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۳۳ هزار تن رسیده است.

به گفته ربیعی این آمار نشان از افزایش مصرف داخلی و تعداد شرکت‌های فعال در صنعت قهوه دارد که باعث شده میزان واردات مواد اولیه رشد کند.


بیشتر بخوانید:ملین قوی و فوری؛ کاربرد انواع دارو های مسهل و ملین چیست؟


رئیس انجمن قهوه ایران با بیان اینکه نمایشگاه تخصصی قهوه اجازه می‌دهد؛ فعالان این حوزه با محصولات جدید آشنا شوند و شرکت‌ها نیز تنوع محصولات را به مشتریان و خرده فروشان معرفی کنند، گفت: نمایشگاه قهوه ایران در مرکز رویدادهای بین‌المللی ایران مال در روزهای ۲۴ تا ۲۸ آبان ماه از ساعت ۱۲ تا ۲۱ برگزار می‌شود.

به گفته وی ۵۵ شرکت در این نمایشگاه حضور دارند. هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی جامعه با برندهای مطرح ایرانی و نمایش پیشرفت‌های این صنعت در عرصه تولید و فرآوری دانه قهوه است.

منبع: ایسنا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − هفت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان