شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر : 68509

مسیر توسعه معادن آذربایجان‌ شرقی با ریل‌گذاری برای شفافیت فعالیت هموار می‌شود

مسیر توسعه معادن آذربایجان‌ شرقی با ریل‌گذاری برای شفافیت فعالیت هموار می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: مسیر توسعه معادن آذربایجان شرقی با ریل‌گذاری برای شفافیت فعالیت هموار می‌شود.

به گزارش شهر بورس به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، صابر پرنیان ظهر امروز در نشست شورای معادن استان افزود: با ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت از این به بعد نوع، میزان و نحوه فروش مواد معدنی در قالب صدور فاکتور الکترونیکی در دسترس خواهد بود. وی در ادامه گفت: مسیر توسعه معادن آذربایجان‌ شرقی با ریل گذاری برای شفافیت فعالیت هموار می شود.

وی ادامه داد: با تحقق 100 درصدی درج اطلاعات در سامانه جامع تجارت 95 درصد فعالیت معادن استان شفاف خواهد شد. پرنیان ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل بازرسی و سازمان نظام مهندسی معدن استان به منظور همراهی با برنامه های سازمان صمت گفت: اگر این جریان به خوبی تا پایان بهمن ماه امسال نهادینه شود ریل گذاری خوبی برای سال های آینده در بخش معدن انجام می شود.


بیشتربخوانید: اخذ مجوزهای مقدماتی برای ایجاد یک خودروساز جدید در آذربایجان‌شرقی


مسیر توسعه معادن آذربایجان‌ شرقی با ریل‌گذاری برای شفافیت فعالیت هموار می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: با توجه به اهمیت شفاف سازی فعالیت معادن، به شهرستان ها و فرمانداران ابلاغ شده است که تخصیص سوخت مورد نیاز معادن بر مبنای ثبت نام در سامانه جامع تجارت می باشد. وی با اشاره به اهمیت صحت سنجی مجدد 100 معادن فعال استان افزود: با فعال کردن تمام معادن استان سعی می کنیم از ظرفیت های قانونی به نحو احسن استفاده کنیم و تحولی اساسی در این بخش ایجاد کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اضافه کرد: در 9 ماه نخست امسال 47 پروانه اکتشاف، 35 گواهی کشف و 32 پروانه بهره برداری معدن در استان صادر شده است. پرنیان با اشاره به اهمیت تعیین تکلیف وضعیت معادن در کاهش تعطیلی واحدهای معدنی افزود: 117 نفر در مزایده 226 محدوده معدنی شرکت کرده بودند که در نهایت 32 نفر در این مزایده برنده شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: تا پایان امسال برای برگزاری مزایده دوم اطلاع رسانی خواهد شد تا تمام معادن استان تعیین تکلیف شود. پرنیان با اشاره به کمبود شدید نیرو در بخش معدن سازمان صمت تاکید کرد: با این نیرو و امکانات، تکالیفی که قانون گذار برای ما تعیین کرده قابل اجرا نیست و کار در بخش معدن به شدت سنگین است بنا بر این به منظور پیشبرد اهداف باید نیروی مورد نیاز سازمان جذب شود.

وی همچنین با اشاره به بند 5 ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه در خصوص تعلق یک درصد از فروش معادن برای جبران خسارت به راه های عمومی و اراضی افزود: با توجه به این که در سال های گذشته مبلغی از این محل اخذ نشده است بنا بر این از سازمان برنامه و بودجه درخواست می کنیم تا با اقدامات مورد نیاز استان از ظرفیت های این محل بهره‌مند شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان