شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰:۱۷
کد خبر : 84118

مریم محبی در گفت‌وگو با شهر بورس:

تمام بازارهای مالی امسال پرچالش خواهند بود

تمام بازارهای مالی امسال پرچالش خواهند بود
مریم محبی کارشناس بازار سرمایه گفت: تمام بازارهای مالی امسال سال پرچالشی را پیش رو خواهند داشت تا برتری یک بازار مشخص شود.

مریم محبی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره برگزاری پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی اظهار داشت: نمایشگاه به نسبت سال‌های گذشتع پربارتر و استقبال عموم بیشتر است که نشان می‌دهد بازار سرمایه در حال بازپس گرفتن جایگاهش در جامعه است.

وی با اشاره به وضعیت بازار سرمایه تا پایان سال گفت: بازار سرمایه در مسیر رشد قرار دارد اما عوامل متعددی وجود دارند که نحوه این مسیر رشد را مشخص می‌کنند؛ با توجه به ریسک‌های سیستماتیک، وضعیت مبهم اقتصادی و وضعیت غبارآلود روابط بین الملل شرکت‌ها انتظار دارم که در این مسیر رشد با چالش‌هایی مواجه شویم اما رشد متوقف نشود.


بیشتر بخوانید: رشد بورس در کوتاه مدت دور از ذهن است


کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: من مسیر را هموار نمی‌دانم و سهامداران باید مراقب باشند که بتوانند در بین سهم‌های خوب بهترین را انتخاب کنند.

تمام بازارهای مالی امسال پرچالش خواهند بود

وی در خصوص کاهش ارزش معاملات در بازار سرمایه گفت: ارزش معاملات ارتباط مستقیم با میزان اعتماد عمومی جامعه به بازار دارد، اگر افراد به بازار بورس و سرمایه اعتماد کنند تمایل به ورود به این بازار دارند و اگر اعتماد از بین برود، خروج سرمایه را مشاهده کنیم. هرچیزی که باعث سلب اعتماد از بازار شود می‌تواند حجم رشد معاملات را با کندی و توقف مواجه کند.

IMG 20230616 123651 717

محبی با اشاره به بازارهای موازی و رقابت آنها با بازار بورس توضیح داد: تمامی بازارها را هم راستا می‌دانم و فکر می‌کنم تمامی بازارهای موازی در مسیر رشد چالش‌های زیادی داشته باشند و این مساله مختص به بازار سرمایه نیست، ما خروج پول از بازاری به بازار دیگر را مشاهده خواهیم کرد تا برتری یک بازار مشخص شود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بازارهای موازی و رقابت آنها با بازار بورس توضیح داد: تمامی بازارها را هم راستا می‌دانم و فکر می‌کنم تمامی بازارهای موازی در مسیر رشد چالش‌های زیادی داشته باشند و این مساله مختص به بازار سرمایه نیست، ما خروج پول از بازاری به بازار دیگر را مشاهده خواهیم کرد تا برتری یک بازار مشخص شود.

سهامداران با فکر خرید کنند

وی در توصیه به سهامداران گفت: توصیه من این است که اگر قصد خرید سهمی دارند چند دقیقه به دلیل انتخاب آن سهم فکر کنند که آیا سوابق گذشته شرکت، تقسیم سود، گزارش مالی و احتمال رشد را بررسی کرد‌ه‌اند که با توجه به ریسک‌ها آن سهم را انتخاب کنند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + هفده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان