شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
کد خبر : 80728

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با شهر بورس:

مردم مراقب باشند که خاطره تلخ سال ۹۹ در بورس تکرار نشود

مردم مراقب باشند که خاطره تلخ سال ۹۹ در بورس تکرار نشود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از رشد بازار سرمایه، گفت: مردم مراقب باشند که خاطره تلخ سال ۹۹ تکرار نشود.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با شهر بورس درباره کارگاه آموزشی روش های تامین مالی از بازار سرمایه اظهار داشت: ضرورت این همایش به جهت وجود ظرفیت های اقتصادی استان کرمان بود که مشابه آن در دیگر استان‌ها هم برگزار می‌شود اما بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی در این استان ممتاز است.

وی ادامه داد: عمده تلاش این است که در دو حوزه تصمیم‌گیری کرد؛ حوزه اول برای بنگاه‌های کوچک و متوسطی است که متوقف شده‌اند و عمده مشکلشان تامین مالی است که این ظرفیت از طریق بازار سرمایه فراهم شود، همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین اتاق بازرگانی، سازمان بورس و کمیسیون اقتصادی فرآیند پذیرش این بنگاه‌ها را در فرابورس تامین می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش دوم پروژه جدیدی است که طبیعتا با توجه به ذخایر معدنی و فرصت‌های سرمایه گذاری وجود دارد که در قالب سرمایه‌گذاری می‌تواند عملیاتی شود.

وی در خصوص وضعیت بازار سرمایه عنوان کرد: بازار سرمایه متناسب با متغیرهای اقتصادی تغییرات خود را آغاز کرده است و همیشه هم همین بوده که نرخ بازده بازار سرمایه در بلندمدت بوده است. توصیه ما هم همیشه به مردم این است که حضورشان در بازار سرمایه بلندمدت باشد زیرا در بلندمدت بازدهی این بازار کمتر از دیگر بازارها نیست.

پورابراهیمی ادامه داد: البته باید مراقبت کرد که شرکت‌ها با اطلاع ناصحیح یا ایجاد جو غیرواقعی مردم را به سمت سهم‌ها و شرکت‌هایی سوق ندهند که بعد از مدتی قیمت واقعی نداشته باشند. مردم ما تجربه تلخ بورس در ماه‌های پایانی دولت قبل را مدنظر قرار بدهند که این موضوع مجددا تکرار نشود.

وی با توصیه به سهامداران ابراز داشت: مردم باید با دقت و روش‌های تخصصی خرید و فروش انجام دهند اما این موضوع چیزی از وظیفه متولیان بازار سرمایه و ناظران کم نمی‌کند و نباید اجازه دهند که فضایی فراهم شود که شرکتی از این موضوع سواستفاده کند و روند حبابی را ایجاد کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص تایید واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس گفت: این موضوع در هیئت نظارت بر نمایندگان مطرح شده زیرا یک نماینده ادعایی داشته و در آن هیئت نظارت بر نمایندگان و مراجع قضایی به آن رسیدگی می‌شود.

پورابراهیمی ادامه داذ: ما هم نامه‌ای نوشتیم که اگر این ادعا صحیح است هم اسامی منتشر و هم برخورد قانونی صورت بگیرد و اگر هم این موضوع صحت ندارد پیگیری شود که این ادعا بر چه اساسی بوده است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان