تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر : 85890

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

مدیرعامل مزدکس: احتمال افت بیت کوین به زیر 24 هزار دلار ضعیف است

مدیرعامل مزدکس: احتمال افت بیت کوین به زیر 24 هزار دلار ضعیف است
محمد قاسمی مدیرعامل مزدکس با تشریح وضعیت بازار رمزارزها، گفت: احتمال ریزش بیت کوین به زیر محدوده 24 هزار دلار ضعیف است.

محمد قاسمی مدیرعامل مزدکس در گفت‌وگو با شهر بورس، به تحلیل وضعیت بازار ارزهای دیجیتال پرداخت و درباره آخرین وضعیت این بازار صحبت کرد که مشروح این گفت‌وگو را در زیر می خوانید:

نظر شما درباره آخرین وضعیت بازار رمزارزها چیست؟

از نظر من بازار کریپتو طی یکسال گذشته بیشترین فشارها را تجربه کرده است؛ به طوری که باعث شد بهای بیت کوین در ماه نوامبر حتی تا محدوده 16 هزار دلار هم سقوط کند.

از مهمترین عواملی که باعث ریزش بهای بیت کوین شد می‌توان به سقوط پروژه لونا، ورشکستگی صرافی FTX، اجبار KYC در صرافی‌های متمرکز نام‌آشنایی مانند بایننس، کوکوین و بحث قانون‌گذاری SEC (بورس اوراق بهادار ایالات متحده) اشاره کرد.

اما بر اساس داده‌های آنچین بازار کریپتو، احتمال ریزش بیت کوین به زیر محدوده 24 هزار دلار ضعیف است و من معتقدم در صورت وقوع اتفاقات مثبت در آینده، شرایط بازار بیت کوین صعودی خواهد شد.

یکی از این اتفاقات مثبت بحث هاوینگ بیت کوین است که در می 2024 رخ می‌دهد. مورد بعدی اتمام قانون گذاری SEC در خصوص رمزارزها و مهمتر از همه، مجوز فعالیت اولین صندوق ETF اسپات بیت کوین است که می‌تواند تاثیر بسزایی در بالا رفتن قیمت بیت کوین ایفا کند.

به نظر شما بیت کوین تا پایان سال جاری میلادی چه روندی را دنبال می‌کند؟

من معتقدم تا پایان سال جاری در بازار کریپتو اتفاقات بزرگی رخ نمی‌دهد.

هنوز بحث رگولاتوری SEC به پایان نرسیده و احتمالا با توجه به فاصله زمانی که تا هاوینگ داریم، روند صعودی بیت کوین اوایل سال آینده آغاز می‌شود.

لطفا در خصوص سهام دیجیتال که اخیرا بحث آن مطرح شده، بیشتر توضیح دهید.

بحث سهام دیجیتال یا توکن‌های بهادار، موضوعی است که مزدکس همسو با ترندهای جهانی، بیش از دو سال روی آن متمرکز است.

با فناوری بلاکچین و رمزارزها تحولات شگرفی در حوزه‌های مختلف خصوصاً مالی رقم خورده است. مثل امکان معاملات شفاف و همتا به همتا که موجب حذف واسطه و کاهش هزینه‌های جانبی گردید.

در کنار این، 24 ساعته شدن بازارها و تسویه حساب آنی مواردی است که باعث افزایش نقدینگی بازارها و استقبال هرچه بیشتر معامله‌گران شد.

قطعا این تحولات روی بازارهای سرمایه سنتی هم تاثیرگذار بود و بحث توکن اکونومی یا توکنایز دارایی‌های دنیای واقعی، به یکی از ترندهای دنیا بدل شد.

تصور کنید شما به راحتی بتوانید سهام طلا، زعفران، نفت یا هر کالایی را بر اساس بودجه خود در هر ساعت از شبانه روز خرید و فروش کنید. آن هم بدون رویه‌های زمان‌بر که در بازار سنتی با آنها دست و پنجه نرم می‌کنید! جذاب نیست؟

ما هم در ایران این کار را انجام می‌دهیم و امیدواریم که نظر مثبت رگولاتور این حوزه یعنی سازمان بورس و اوراق بهادار را جلب کنیم.

من قویاً معتقدم اتفاقات بزرگی در این حوزه پدید می‌آید که در نهایت موجب تنوع بیشتر کلاس‌های دارایی، جذب سرمایه و تسهیل سرمایه‌گذاری برای آحاد جامعه خواهد شد.

به نظرتان سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها می‌تواند به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت تلقی شود؟

بر اساس آخرین داده‌های دریافتی، شرکت‌های مدیریت دارایی بزرگ جهان در حال سرمایه‌گذاری در رمزارزها هستند.

بدون شک رمزارزهای تکنولوژیک محور و شناخته شده که دارای مارکت کپ بالایی هستند، به عنوان یه کلاس دارایی قابلیت سرمایه‌گذاری بلند مدت را دارند، ولی در حجم محدود.

به هر حال بازاری که ما در خصوص آن صحبت می‌کنیم یعنی کریپتوکارنسی‎ها، به شدت پرنوسان است و باید با درنظرگرفتن ریسک مناسب، در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد.

مصاحبه از علیرضا حسابی

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + چهارده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان