شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر : 52064

مدير بخش كالای کارگزاری تدبیرگر سرمایه مطرح کرد؛

محمد حذرخانی: عرضه خودرو در بورس کالا به نفع خودروسازهاست

محمد حذرخانی: عرضه خودرو در بورس کالا به نفع خودروسازهاست
محمد حذرخانی، مدير بخش كالای کارگزاری تدبیرگر سرمایه گفت: خودروسازها اگر خودرو را به بورس بیاورند به نفع‌شان خواهد بود.

محمد حذرخانی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره مصوبه ده‌گانه دولت برای مدیریت بازار کالاهای پایه و عرضه تلفیقی پتروشیمی‌ها در بورس کالا، اظهار داشت: زمانی که نرخ تعیین می‌شود و یا اظهاری در مورد قیمت انجام می‌گیرد، ایجاد فساد و رانت را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: این عمل کاملاً اشتباه بوده و باعث ایجاد محدودیت می‌شود که این عمل در نهایت ایجاد رانت و فساد را در پی خواهد داشت.

مدير بخش كالای کارگزاری تدبیرگر سرمایه در مورد عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: خودروسازها اگر خودرو را به بورس بیاورند به نفع‌شان خواهد بود.

قیمتی که خودرو در حال حاضر به فروش می‌رسانند دستوری است، ولی اگر این محصول وارد بورس کالا شود، عرضه و تقاضا قیمت را تعیین خواهد کرد.

محمد حذرخانی ادامه داد: در این شکل عرضه، نه تولیدکننده ضرر خواهد کرد و نه خریدار. این عمل باعث می‌شود هم قیمت واقعی برای خودرو تعیین شود و هم هر دو طرف سود کنند. در این میان، سهامداران این شرکت‌ها هم سود خواهند کرد.


بیشتر بخوانید:عرضه املاک شهرداری در بورس کالا


وی یادآور شد:خودروسازها که در حال حاضر با قرعه‌کشی اقدام به تحویل محصولات خود به مشتریان پس از چند ماه می‌کنند، می‌توانند در بورس کالا مدت‌زمان تحویل این محصولات را پنج ماه دیگر هم تمدید کنند، اما پیش از ارائه محصول پول آن را بگیرند و به این ترتیب اقدام به تأمین مالی کنند که اقدام مثبتی است.

محمد حذرخانی با اشاره به تأثیر قیمت‌های جهانی بر روند معاملات بورس کالا، خاطرنشان کرد: سه عامل بر محصولاتی که در بورس کالا عرضه می‌شود تأثیرگذار است؛ عامل اول قیمت‌های جهانی، عامل دوم قیمت دلار و عامل سوم عرضه و تقاضا یا کشش بازار.

مدير بخش كالای کارگزاری تدبیرگر سرمایه یادآور شد: قیمت‌های جهانی در طول هفته در قیمت تأثیر می‌گذارد ولی روی قیمت‌های پایه شنبه و یکشنبه تعیین می‌شود. نوسان قیمت دلار هم در همان روز معاملات تأثیر می‌گذارد.

محمد حذرخانی در پایان عنوان کرد: در حالت کلی، قیمت‌های جهانی و نرخ دلار با قیمت‌های معامله در بورس رابطه مستقیم دارند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان