صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر : 85370

محمدمهدی سماواتی در گفت‌وگو با شهر بورس:

دولت سال هاست که در بورس دخالت می کند/ این وضعیت بهبود نخواهد یافت

دولت سال هاست که در بورس دخالت می کند/ این وضعیت بهبود نخواهد یافت

محمدمهدی سماواتی کارشناس بازار سرمایه معتقد است که دخالت دولت در بورس به ریسک سیستماتیک تبدیل شده و در سال‌های آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود.

محمدمهدی سماواتی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره دخالت دولت در بورس، اظهار داشت: خیلی‌ها فکر می‌کنند که «دولت خیلی در حال دستکاری بورس است»، این در حالی است که مداخله دولت در حداقل 15 سال اخیر تغییر خاصی پیدا نکرده است.

وی افزود: معمولاً زمانی که یک بازاری بیشتر در بین مردم رواج پیدا می‌کند، دولتی‌ها هم بیشتر تلاش می‌کنند که در آن دست ببرند. طبیعتاً در چند سال آینده، روند مداخله دولت در بحث‌هایی مانند قیمت‌گذاری و قوانین، چندان بهبود نخواهد یافت.

محمدمهدی سماواتی کارشناس بازار سرمایه

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه «فعالان بورس باید این موضوع را به عنوان بخشی از ریسک سیستماتیک خود بپذیرند»، گفت: اگر نگاه سرمایه‌گذاری دو، سه ساله داشته باشیم و به سمت شرکت‌های سودساز برویم، فکر نمی‌کنم بورس بازار نگران کننده‌ای باشد.


بیشتر بخوانید: تمامی معاملات ۱۷ اردیبهشت بررسی می‌شود


محمدمهدی سماواتی کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: تا زمانی که فرهنگ «چه سهمی را بخریم» در میان فعالان بازار سرمایه وجود داشته باشد، این بازار همچنان قربانی خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که «کدام بازار می‌تواند رقیب بورس به حساب بیاید؟»، گفت: در یک سال آینده، طلا و سکه رقابت دارند. پس از آن نیز باید منتظر بازار مسکن باشیم که از حالت رکود خارج شود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 11 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان