شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
کد خبر : 53436

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

محمدرضا اعلمی: پایان اصلاح شاخص کل نزدیک است

محمدرضا اعلمی: پایان اصلاح شاخص کل نزدیک است
سید محمدرضا اعلمی، کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود محدوده‌های کنونی به‌عنوان محدوده پایان اصلاح شاخص کل به حساب بیاید.

سید محمدرضا اعلمی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: سطح یک میلیون و ۵۶۶ هزار واحدی، عددی بود که شاخص کل حدود یک سال و سه ماه درگیر آن بود و انتظار واکنش به آن وجود داشت.

وی افزود: در صورتی که ریسک‌های سیستماتیک از قبیل کاهش نرخ دلار یا فروش اوراق مالی اسلامی توسط دولت به بازار تحمیل نشود، انتظار می‌رود محدوده‌های کنونی به‌عنوان محدوده پایان اصلاح شاخص کل به حساب بیاید. در صورت از دست رفتن حمایت یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحدی، شاهد کاهش شاخص کل تا محدوده یک میلیون و 488 هزار واحدی خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تخصیص عرضه‌های اولیه به سرمایه گذاران واجد شرایط، خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه داشت که برخی عرضه اولیه‌هایی با شکست مواجه شدند. از طرفی، شرکت در عرضه اولیه با ریسک بالایی مواجه هستند؛ چراکه قرار است کشف قیمت بر اساس عرضه و تقاضا صورت بگیرد.


بیشتر بخوانید:تغییر در شرایط عرضه فیدلیتی و دیگنیتی در بورس


سید محمدرضا اعلمی ادامه داد: در دنیا روش‌های مختلفی برای عرضه اولیه وجود دارد که یکی از آنها کشف قیمت توسط حقوقی‌ها است. در این روش، ریسک احتمالی ناشی از شکست عرضه اولیه متوجه سهامداران خرد نمی‌شود و حقوقی‍ها در کشف قیمت به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و سپس سهم در اختیار سهامداران خرد قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: بهتر است حقوقی‌ها در فرآیند کشف قیمت با هم رقابت کنند و سپس سهام برای خرید در اختیار سهامداران خرد قرار بگیرد تا اینکه عرضه اولیه در اختیار سهامداران خرد قرار گرفته و با ایجاد تقاضاهای کاذب توسط برخی حقوقی‌ها ، شاهد رشد کاذب قیمت سهام که منجر به متضرر شدن عده ای از سهامداران خرد می‌شود ، باشیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان