شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر : 69494

مبلغ وام ازدواج اعلام شد

مبلغ وام ازدواج اعلام شد
مبلغ وام ازدواج در بودجه 1402 اعلام نشده بود. اما رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده در مجلس از عدد احتمالی وام ازدواج رونمایی کرده است.

به گزارش شهر بورس، امیرحسین بانکی‌پور اعلام کرده که احتمالا مبلغ وام ازدواج در سال 1402 عددی بین 170 تا 200 میلیون تومان باشد. رقمی که بر اساس تورم تعیین می‌شود.

این نماینده مجلس گفته مبلغ وام ازدواج برای دختران زیر 23 سال و پسران زیر 25 سال احتمالا نفری 200 میلیون تومان خواهد بود. این در حالی است که وام این افراد در سال 1401، مبلغ 150 میلیون تومان بود.

امسال این زوج‌‍ها در مجموع می‌توانند 400 میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند. این در حالی است که سال گذشته این رقم 300 میلیون تومان بود.


بیشتربخوانید: جزئیات وام ازدواج سال 1402


مبلغ وام ازدواج برای سایر افراد و گروه‌های سنی (یعنی افراد بالای 23 و 25 سال) هم احتمالا 170 میلیون تومان باشد. این رقم سال گذشته 120 میلیون بود. سال گذشته زوجین می‌توانستند 240 میلیون تومان وام بگیرند. اما مبلغ این وام احتمالا برای سال آینده نفری 50 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و مجموع آن برای یک زوج به 340 میلیون تومان می‌رسد.

با این حساب احتمالا مبلغ وام ازدواج حدود 50 میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

البته این اعداد اعلام شده پیشنهاد این کمیسیون است و هنوز مبلغ قطعی وام ازدواج سال آینده مشخص نشده است. این وام باید با پیشنهاد مجلس و دولت بررسی و تصویب شود.

آنچه در این گزارش اعلام شده پیشنهاد کنونی است که در مجلس مطرح شده است و باید دید دولت زیر بار وام ازدواج 170 و 200 میلیون تومانی می‌رود یا نه؟

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + چهارده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان