شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
کد خبر : 82811

با موافقت نمایندگان مجلس؛

مبلغ وام اجاره افزایش یافت

مبلغ وام اجاره افزایش یافت
با موافقت نمایندگان مجلس، سقف وام اجاره که تا پیش از این ۱۰۰ میلیون تومان بود به ۲۰۰ میلیون تومان در تهران افزایش یافت.

به گزارش شهر بورس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امروز (سه شنبه) در جریان رسیدگی به قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، سقف وام ودیعه مسکن در تهران را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کردند.

بر این اساس سقف وام ودیعه مسکن در سال اول اجرای قانون مذکور در تهران ۲۰۰، مراکز استان‌ها ۱۵۰ و سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

تا پیش از این سقف وام اجاره (ودیعه مسکن) در تهران ۱۰۰، مراکز استان‌ها ۷۰ و سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان بود که مهلت اعطای این تسهیلات تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۲ تمدید شد. اعتبار در نظر گرفته شده برای این نوع وام در سال جاری ۴۰ هزار میلیارد تومان بود که بر اساس قانون جدید احتمالا این میزان افزایش خواهد داشت.

همزمان با سه اقدام دولت برای کنترل بازار اجاره، مجلس نیز طرحی را تحت عنوان «طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها» در دستور کار دارد که چهار مورد آن برای کمک به اقشار اجاره نشین تنظیم شده است.


بیشتر بخوانید: شرایط وام خرید خودرو در سامانه یکپارچه اعلام شد


رفع تعارض منافع ‌مشاوران املاک، افزایش تسهیلات اجاره‌بها، افزایش عرضه ملک استیجاری از طریق تکمیل سامانه‌های اطلاعاتی و تغییر ساز وکار مالیات بر درآمد اجاره برای حمایت از مستأجران پیش‌بینی شده است.

همچنین بنا به گفته «علی خضریان» نماینده مجلس، تلاش شده تا با قانون‌گذاری در مواردی چون اخذ عوارض از اراضی معطل مانده، کاهش ریسک و افزایش سهولت معاملات و تکمیل سامانه‌های اطلاعاتی املاک به صورت غیرمستقیم در طرح ساماندهی ‌بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها، بر ‌نرخ اجاره اثرگذاری مهمی صورت گیرد.

«طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها» حاصل یک کار فشرده ۱۶ ماهه است که با همکاری کمیسیون عمران مجلس، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و وزارت راه و شهرسازی تنظیم شده و هم اکنون برای بررسی و تصویب به صحن علنی مجلس آمده است.

منبع: ایسنا

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × دو =

پراپ تریدینگ

کمان