شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر : 58711

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرد؛

مالیات بر عایدی سرمایه، مهمترین ابزار کنترل سوداگری‌های افراطی

مالیات بر عایدی سرمایه، مهمترین ابزار کنترل سوداگری‌های افراطی
سید محمدرضا میرتاج الدینی با اعلام اینکه مالیات بر عایدی سرمایه شامل گروهی است که براساس فعالیت‌های سوداگرانه اقتصادی، عایدی دارند، گفت: این طرح بر روی فعالیت‌های سوداگریانه‌ای که تا به حال جایی ثبت نشده و درآمدهای کلان در زمان محدود و بدون پرداخت مالیات درپی دارد، تمرکز خواهد داشت و شامل چهار عنوان ارز، ملک، خودرو و سکه می‌شود.

به گزارش شهر بورس، سید محمدرضا میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این پرسش که چه ضمانت‌هایی وجود دارد تا طرح مالیات بر عایدی سرمایه اجرایی شود گفت: ضمانت قانون و تعهد دولت از مواردی است که پس از نهایی شدن، با نظارت مجلس شورای اسلامی و قوانینی که برای آن وضع می‌شود، اجرا خواهد شد.

براساس گزارش سنا، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: نحوه شناسایی افرادی که بدین شکل معامله می‌کنند نیز طبق تدوین آیین نامه‌ای خواهد بود.

وی درباره استثناهای موجود در این طرح، اشاره کرد و افزود: این مالیات شامل کسانی است که در مدت کوتاهی به صورت تصاعدی سود تحصیل کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: آغاز پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی


نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ضمن تأکید بر لزوم وجود فرمولی برای تعیین محاسبه نرخ تورم اظهار کرد: در بحث بررسی جزئیات، اجرای این طرح در کمیسیون مورد توجه قرار گرفته است.

وی در مورد مالیات بر سرمایه خاطرنشان کرد: مجلس مسیر میانه را انتخاب کرده و با هدف توزیع عادلانه ثروت در جامعه و تنظیم آن، بیشتر نشدن ضریب جینی و فاصله طبقاتی و رشد اقتصادی متعادل در اصل درآمدها در چارچوب اقدامات کلان، مسیر خود را طی می‌کند.

میرتاج‌الدینی گفت: درآمد به دست آمده، وارد خزانه کل خواهد شد و ۶ تا ۸ درصد درآمد را می‌توان از طریق این مالیات به دست آورد، به طوری که تراز عملیاتی بودجه کشور مثبت شده و کسری نخواهیم داشت.

میرتاج الدینی تاکید کرد: مالیات بر عایدی سرمایه مهمترین پایه مالیاتی برای کنترل سوداگری‌های افراطی در اقتصاد است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان