صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر : 105157

ماجرای حقوق نجومی کارمندان ایران خودرو و سایپا چیست؟

ماجرای حقوق نجومی کارمندان ایران خودرو و سایپا چیست؟
یکی از کارشناسان صنعت خودرو گفته است که حقوق کارمندان ایران خودرو و سایپا جزو بالاترین حقوق‌ها است و از بخش خصوصی جلو زده‌اند.

به گزارش شهر بورس، این روزها شایعاتی درباره حقوق کارمندان ایران خودرو و سایپا بر سر زبان‌ها افتاده است که طبق آنها شرکت ایران خودرو زمانی انقدر گوشت و مرغ و برنج میان کارمندانش توزیع کرد است که برخی در یخچال‌شان جا نداشتند!

استخدام سفارشی کارمندان ایران خودرو و سایپا!

خرداد ۹۹ آقای امیرآبادی‌فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس گفته بود: ۸ هزار نفر استخدام در صنعت خودرو به‌یک‌صورت سفارشی بوده است. قبلاً هم آقای جواد نجم‌الدین، عدد سه هزار نفر را گفته بود و اخیراً هم دو سه هزار نفر سفارشی استخدام شده‌اند. اینها اکثراً افراد ناکارآمدی هستند، البته افراد کارآمد هم بین‌شان وجود دارد، اما فرد سفارشی معمولاً برای کار کردن نمی‌آید.با وجود این افراد سفارشی، حتی افراد کارآمد هم به‌تدریج ناکارآمد می‌شوند و انگیزه‌شان را از دست می‌دهند. به‌عبارتی شایسته‌سالاری اکنون در صنعت خودروی ایران جایی ندارد.


پیشنهاد ایران خودرو به مشتریان سورن پلاس دوگانه سوز


حقوق کارکنان ایران‌خودرو و سایپا نجومی است؟!

امیرحسین کاکایی؛ کارشناس صنعت خودرو نیز در این باره گفته است: شرکت‌های خودروساز بزرگ ایرانی به‌ویژه یکی از این دو شرکت، از نظر پرداخت دستمزد جزو سرآمدها بوده‌اند. معروف است زمان یکی از مدیران سابق ایران‌خودرو، انقدر گوشت و مرغ و برنج می‌دادند که بعضاً در یخچال‌شان جا نداشتند. در آن زمان، رسیدگی به کارگرها بسیار بالا بود.  در ۳۰ سال گذشته، پرداخت دستمزدها بالا و پایین داشته، اما آنگونه که می‌دانم ظاهراً حقوق کارکنان ایران‌خودرو و سایپا جزو بالاترین حقوق‌ها هستند و از بخش خصوصی جلو زده‌اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − هفده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان