شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
کد خبر : 115525

ماجرای حضور زندانیان چینی در ایران چیست؟

ماجرای حضور زندانیان چینی در ایران چیست؟
برخلاف ادعای دبیر انجمن انبوه سازان مسکن، مبنی بر حضور زندانیان چینی برای ساخت مسکن، معاون شهردار تهران این موضوع را «تکذیب کرد.»

به گزارش شهر بورس، رئیس شورای شهر تهران، مهدی چمران، اظهار کرد: بیش از 40 درصد تهرانی ها اجاره نشین هستند و باید 50 درصد درآمدشان را صرف اجاره‌بهای مسکن کنند.

کمبود مسکن، گرانی ملک و بالا بودن اجاره بها مشکلاتی را برای تهرانی ها ایجاد کرده و باعث شد که برخی از شهروندان به محلات پایین تر و یا به حاشیه شهر کوچ کنند.

برای رفع معضل مسکن در پایتخت قرارگاه مسکن ایجاد شد تا دستگاه های مسئول در کنار هم این مشکل را برطرف کنند. شهردار تهران هم چندی پیش در سفر خود به چین تفاهم نامه ساخت 200 هزار واحد مسکونی را امضا کرد.
چینی ها قرار است به عنوان سرمایه گذار در بخش نوسازی بافت فرسوده ورود کنند. بعد از عید سال 1403 چشم بادامی ها به تهران آمده و در خصوص جزییات این همکاری قراردادهای امضا می کنند. چینی‌ها حدود ۵ میلیارد یورو منابع در حوزه های مسکن، هتل سازی و گردشگری وارد کشور می کنند.
دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان رامین گوران می گوید که «چین قرار است زندانی‌های خود را برای ساخت مسکن به ایران انتقال دهد.» در مقابل معاون شهرسازی و معماری شهر تهران حمید رضا صارمی این موضوع را رد می کند و به خبرنگار فارس می گوید که « اصلا قرار نیست نیروی چینی وارد ایران شود.»
چمران در خصوص ورود شهرداری تهران به ساخت و ساز و استفاده از ظرفیت چینی‌ها در این حوزه تصریح کرد: اگر به عنوان انتقال تکنولوژی و سرعت ساخت و ساز باشد ایرادی ندارد چرا که ما در گذشته نیز از تجربه کشور ترکیه برای ساخت مسکن مهر استفاده کرده‌ایم.

رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: موضوع مهم این است که ما در ساخت و ساز خودکفا هستیم و نیاز به حضور سایر کشورها نداریم. اما همانطور که گفته شد برای سرعت در ساخت و ساز و انتقال تجربه باشد این موضوع ایرادی ندارد.

چمران تصریح کرد: البته اخیرا وزارت دفاع نیز نمونه‌هایی از ساخت مسکن سریع را شروع کرده است و می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. چرا که اگر ما بخواهیم با سیستم‌های سنتی خانه بسازیم زمانبر است و به تبع باید به روش‌های جدید رجوع کنیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان