شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر : 59123

لزوم تخصیص معافیت مالیاتی به شرکت‌های بورسی در بودجه ۱۴۰۲

لزوم تخصیص معافیت مالیاتی به شرکت‌های بورسی در بودجه ۱۴۰۲
کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: توقع فعالان بازار سرمایه برای بودجه سال ۱۴۰۲ این است که دولت با تخصیص معافیت‌های مالیاتی به این شرکت‌ها میزان سودآوری آن‌ها را افزایش دهد.

به گزارش شهر بورس، مهدی حاجی‌وند کارشناس بازار سرمایه درباره انتظارات بازار سرمایه از دولت و مجلس در خصوص بودجه سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: بودجه از موضوعاتی است که همیشه در نیمه دوم سال توسط فعالان بازار سرمایه و سرمایه‌گذاران رصد می‌شود.

براساس گزارش رادیو گفت و گو، وی افزود: باتوجه‌به اینکه بندهای مختلف بودجه بر کلان اقتصاد و بسیاری از شرکت‌ها تأثیرگذار است، لذا فعالان این بازار هم حواس‌جمع‌تر معامله می‌کنند و معامله‌گران در فصل بودجه به لاک احتیاط می‌روند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اتفاق مثبتی که امسال افتاده این است که قبل از رسیدن به فصل بودجه رایزنی‌ها در انجام است. در حال حاضر مجلس، سازمان بورس و وزارت اقتصاد دغدغه‌های بودجه‌ای بازار سرمایه را رصد می‌کنند و جلسات متعددی هم در مجلس می‌گذارند تا حداقل در زمان ارائه بودجه به مجلس مشکلات بازار سرمایه و بیم و امیدها و احتیاط‌های آن‌ها هم کمتر شود.


بیشتر بخوانید: آمارها از کسری بودجه پنهان خبر می‌دهند


حاجی‌وند محرکه‌های بازار سرمایه را در دو بخش تصمیمات داخل بازار سرمایه و کلان اقتصاد قابل‌بررسی دانست و اظهار کرد: بخشی از دغدغه‌های بودجه‌ای فعالان بازار سرمایه مربوط به خارج از بازار سرمایه است؛ مانند قیمت جهانی نفت.

وی موضوع نحوه مالیات ستانی برای سال آینده را از جمله دغدغه‌های شرکت‌های بورسی عنوان کرد و گفت: توقع فعالان بازار سرمایه برای بودجه سال ۱۴۰۲ این است که دولت با تخصیص معافیت‌های مالیاتی به این شرکت‌ها میزان سودآوری آن‌ها را افزایش دهد.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است که ارائه مشوق‌های مالیاتی در کوتاه‌مدت هم می‌تواند به نفع اقتصاد باشد هم به نفع فعالان بازار سرمایه.

حاجی‌وند به سازمان بورس پیشنهاد کرد تا در قالب یک فراخوان از فعالان بازار سرمایه و بورس دعوت کند تا دغدغه‌های بودجه‌ای خود را مطرح کنند و چکیده آن را هم به مجلس ارائه دهد.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =

پراپ تریدینگ

کمان