شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
کد خبر : 76046

لاماری را با چه قیمتی از بورس کالا بخریم؟

لاماری را با چه قیمتی از بورس کالا بخریم؟
قرار است بورس کالا فردا میزبان لاماری باشد؛ این خودرو را با چه قیمتی از بورس کالا بخریم تا نسبت به خرید از بازار آزاد سود کنیم؟

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، بر اساس اعلام شرکت آرین پارس موتور قرار است فردا بورس کالا میزبان کراس اوور لاماری ایما باشد.

مدتی بود که به واسطه دخالت‌های شورای رقابت، عرضه خودرو در بورس کالا، به خط پایان خود رسیده بود اما با مصوبات جدید، عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شده است.

بر همین اساس فردا (یکشنبه ۱۴ اسفند ماه) شرکت آرین پارس موتور برای پنجمین مرتبه لاماری ایما را در بورس عرضه خواهد کرد.

این خودرو در رنگ‌های مشکی، سفید، خاکستری و سبز به فروش می‌رسد. قیمت پایه لاماری ۹۸۱ میلیون تومان اعلام شده است که البته در فرآیند رقابت خرید، این قیمت پایه افزایش پیدا می‌کند.


بیشتربخوانید: جزئیات عرضه لاماری در بورس کالا اعلام شد


شرایط خرید لاماری

میزان پیش‌پرداخت برای خرید این خودرو 50 درصد است و فرد متقاضی خرید لاماری باید حدود 491 میلیون تومان نقدینگی در حساب وکالتی خود داشته باشد.

در حال حاضر بیشترین متقاضی برای خرید لاماری سفید و مشکی است و در این بین نیز لاماری مشکی در بازار طرفدار بیشتری دارد.

گفتنی است بدون احتساب مالیات و هزینه خواب، خودرو لاماری در بورس کالا، حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان از بازار آزاد ارزان‌تر است.

اگر متقاضیان خرید لاماری مشکی برای رقابت تا 120 درصد از قیمت پایه بالاتر بروند به سقف قیمتی خرید 2 میلیارد و 560 میلیون تومان می‌رسند.

در این صورت با احتساب مالیات و هزینه خواب خودرو در کنار تورم، خریداران این خودرو با بالاترین قیمت از بورس کالا حدود 40 میلیون تومان نسبت به بازار آزاد سود خواهند کرد.

همچنین اگر سقف رقابت قیمتی لاماری سفید نیز به 100 درصد برسد، متقاضیان می‌توانند خودروی لاماری سفید را با قیمت 2 میلیارد و 331 میلیون تومان خریداری کنند که با توجه به هزینه خواب و مالیات، خریداران لاماری در سقف قیمت، سود  69 میلیونی نسبت به بازار آزاد خواهند داشت.

لاماری را با چه قیمتی از بورس کالا بخریم؟

هر چه درصد رقابت بر سر قیمت به پایین میل کند، سود خریداران از بورس کالا نسبت به بازار آزاد افزایش خواهد یافت.

باید اشاره داشت که کمیسیون تلفیق مجلس در مصوبات اولیه خود برای بودجه ۱۴۰۲، سقف رقابت قیمت خودرو در بورس کالا را ۲۰ درصد تعیین کرده است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + سیزده =

پراپ تریدینگ

کمان