شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر : 112433

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت صعودی شد
قیمت نفت پس از کاهشی که دیروز تجربه کرد، در اوایل معاملات امروز، تحت تاثیر تجدید نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن عرضه، افزایشی شد.

به گزارش شهر بورس، بهای معاملات نفت برنت با ۱۷ سنت معادل ۰.۲۱ درصد افزایش، به ۸۲ دلار و ۵۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۷ سنت معادل ۰.۲۲ درصد افزایش، به ۷۶ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز دوشنبه بیش از یک دلار کاهش پیدا کردند زیرا عمیق شدن بحران املاک، نگرانی‌ها نسبت به تقاضا از سوی چین را برانگیخت.

سورو سارکار، سرپرست تیم بخش انرژی بانک دی‌بی‌اس در این باره گفت: معاملات نفت با احتساب ریسک‌های ژئوپلیتیکی، بالای ۸۰ دلار آمریکا در هر بشکه، داد و ستد می‌شود و اگر واکنش شدید آمریکا وجود نداشته باشد، این روند صعودی ظرف یک یا دو هفته از تحلیل خواهد رفت.

واشنگتن، به دنبال حمله مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین در اردن و کشته شدن نظامیان این کشور، متعهد شد که تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیروهای خود انجام دهد.


بیشتر بخوانید:عرضه های بورس کالا امروز 10 بهمن 1402


رشد قیمت نفت در آستانه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا روی داد که از روز سه شنبه آغاز شد. انتظار می‌رود سیاستگذاران آمریکایی، نرخ‌های بهره را ثابت نگه دارند اما بعضی از سرمایه‌گذاران بر این باورند که بانک مرکزی آمریکا ممکن است از حمایت از افزایش نرخ‌های بهره دست بکشد. نرخ‌های بهره پایین‌تر، برای قیمت نفت مثبت هستند و می‌توانند تقاضا برای نفت را تقویت کنند.

طبق افزار دیده بان فدرال شرکت CME، بازارها اکنون احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در مارس را ۴۷ درصد ارزیابی می‌کنند که کمتر از ۸۸ درصد در یک ماه قبل است.

در این بین، نظرسنجی رویترز نشان داد ذخایر نفت خام و سوخت‌های تقطیری آمریکا در هفته گذشته کاهش پیدا کرده است اما ذخایر بنزین افزایش داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار موسسه امریکن پترولیوم از ذخایر نفت و سوخت آمریکا روز سه شنبه و آمار رسمی روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

منبع: کالاخبر

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان