شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
کد خبر : 92589

قیمت نفت جهانی امروز یک مهر 1402

قیمت نفت جهانی امروز یک مهر 1402

قیمت نفت جهانی امروز یک مهر 1402 با قیمت 93 دلار و 27 سنت یعنی با کاهش 3 سنت معادل ۰.۰۳ درصد نسبت به دیروز همراه بود.

به گزارش شهر بورس، به دنبال اقدامات و تصمیم های اقتصادی بانک های مرکزی بزرگ دنیا قیمت نفت جهانی امروز یک مهر 1402 کاهشی شد.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳ سنت معادل ۰.۰۳ درصد کاهش به ۹۳ دلار و ۲۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا اما با ۴۰ سنت معادل ۰.۴۵ افزایش ۹۰ دلار و ۳ سنت معامله می‌شود.

دلیل افزایش قیمت نفت آمریکا را می‌توان کاهش تعداد چاه‌های نفت این کشور دانست. سرمایه‌گذاران کاهش تقاضا را در ماه اکتبر در فصل تعمیرات و نگهداری پالایشگاه‌ها پیش بینی می‌کنند و تخمین می‌زنند بازارها به خاطر افزایش دوره نرخ بهره تحت فشار قرار گیرند. قیمت نفت ما بیش از ۱۰ درصد در ۳ هفته گذشته به خاطر نگرانی در مورد کمبود ارز افزایش یافته است. فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس هفته گذشته ثابت نگه داشت اما در مورد افزایش دوباره آن هشدار داده است.

میشل بومن، عضو شورای حکام فدرال رزرو آمریکا ضمن تاکید بر تورم بالا گفت به نفع بازار فدرال آزاد است که نرخ بهره باز هم افزایش یابد و بعد برای مدتی در یک سطح خاص باقی بماند.


بیشتر بخوانید:قیمت خودرو امروز یک مهر 1402


بالا رفتن نرخ بهره هزینه وامگیری را افزایش داده، رشد اقتصاد را کند کرده و تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد.

در این بین، ممنوعیت صادرات بنزین و گازوئیل روسیه نگرانی در مورد کمبود عرضه را تشدید کرده است. شرکت ترنسنفت روسیه تحویل گازوئیل به پایانه‌های دریای بالتیک و دریای سیاه را متوقف کرده است. این ممنوعیت بیش از پیش بازار عرضه محصولات نفتی را بی‌ثبات کرده و خریداران را مجبور می‌کند به دنبال عرضه کنندگان جایگزین بگردند.

قیمت عمده فروشی بنزین در روسیه حدود ۱۰ درصد و قیمت گازوئیل ۷.۵ درصد در روز جمعه به دنبال اعلام این ممنوعیت کاهش یافته است.

تعداد چاه‌های نفت آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده هستند هم ۸ حلقه پایین آمده و به ۵۷ رسیده است، یعنی پایین‌ترین رقم از فوریه ۲۰۲۲.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان