شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر : 7656

قیمت نفت به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر خود رسید

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، با توجه به وقوع طوفان لورا در خلیج مکزیک، تولید نفت آمریکا در مناطق طوفان‌زده متوقف شد و همین موضوع منجر به افزایش قیمت نفت به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر خود شد. بر این اساس هر بشکه نفت برنت که روز گذشته به محدوده ۴۶ دلاری وارد شده

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، با توجه به وقوع طوفان لورا در خلیج مکزیک، تولید نفت آمریکا در مناطق طوفان‌زده متوقف شد و همین موضوع منجر به افزایش قیمت نفت به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر خود شد.

بر این اساس هر بشکه نفت برنت که روز گذشته به محدوده ۴۶ دلاری وارد شده بود امروز ۴۶ دلار و ۳۳ سنت معامله شد و قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با رشدی ۱.۷ درصدی به ۴۳ دلار و ۴۰ سنت رسید.

بیشتر بخوانید:
افزایش عجیب قیمت طلا در بازارهای جهانی

قیمت امروز نفت بالاترین سطح از ۵ مارچ است، درست یک روز قبل از اینکه عربستان و روسیه در حصول یک توافق جدید به منظور کاهش تولید نفت ناکام ماندند.

در بازار جهانی طلا، اما قیمت این فلز گرانبها تغییر خاصی را نسبت به معاملات روز گذشته نداشت و نشانه‌هایی از پیشرفت توافقات میان آمریکا و چین هم نتوانست موجب افت قیمت اونس شود.

در معاملات امروز هر اونس بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته ۱۹۲۷ دلار معامله شد تا همچنان در کانال ۱۹۰۰ دلاری باقی بماند.

تاثیر در بازارهای جهانی

بازارهای سهام آسیایی نیز در آغاز معاملات روز چهارشنبه با افت مواجه شده و از بالاترین سطح ۲ سال اخیر خود فاصله گرفتند.

بیشتر بخوانید:
صعود بورس های آسیایی در پی مجوز استفاده از اپلیکیشن وی چت در آمریکا

آمار اقتصادی متفاوت در خصوص بهبود اقتصاد جهانی و اوج‌گیری قیمت نفت از دلایل افت بورس های آسیایی بود.

در معاملات امروز شاخص سهام آسیا-پاسیفیک و همچنین شاخص نیکی ژاپن ۰.۱ درصد اصلاح داشتند.

دلار آمریکا نیز نسبت به بالاترین سطح یک هفته اخیر خود کمی افت کرد و این در حالی است که قرار از جروم پاول در این هفته در خصوص سیاست‌های بانک مرکزی سخنرانی مهمی داشته باشد.

بازار فلزات جهانی نیز همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و آلومینیوم و مس همچنان بالاترین سطوح خود از زمان شیوع کرونا را تجربه می‌کنند.

با توجه به این اخبار، به نظر می‌رسد بازارهای جهانی هیچ عامل بازدارنده‌ای برای بورس امروز ندارند و حتی اوج‌گیری قیمت نفت می‌تواند به خبری خوش برای نمادهای پالایشی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:
صعود بورس‌ها در اروپا و آمریکا

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + هفت =

پراپ تریدینگ

کمان