شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴
کد خبر : 50061

قیمت مصوب خرما مضافتی به چند رسید؟

قیمت مصوب خرما مضافتی به چند رسید؟
محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی به منظور حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان قیمت مصوب خرما مضافتی ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

به گزارش شهر بورس، با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برخی از اقلام مصرفی تغییراتی داشته اند با این وجود قیمت مصوب خرما مضافتی به چند رسید؟

«محمدمهدی برومندی» درباره وضعیت بازار خرما اظهار کرد: براساس تصمیم گیری دولت، قیمت هر کیلوگرم خرمای مضافتی ۴۸ هزار تومان و قیمت این محصول در بسته‌های ۵۵۰ گرمی و ۷۰۰ تا ۷۳۰ گرمی به ترتیب ۳۲ تا ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده است که مردم می‌توانند این محصولات را با قیمت‌های مصوب در میادین میوه و تره بار تهیه کنند.

خرما

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کمبودی در تولید خرما در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: اکنون ۷۰ هزار تن خرما در سردخانه‌ها باقی مانده که در این ایام روانه بازار می‌شود.

وی افزود: در ۱۴ استان کشور ۲۶۸ هزار هکتار نخیلات خرما وجود دارد که ایران با تولید یک‌ میلیون و ۴۲۰ هزار تن در رتبه سومین تولیدکننده خرما در جهان قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید: یک سفره افطاری ساده چقدر هزینه دارد؟


برومندی با بیان اینکه ۲۰ درصد بازار جهانی خرما نیز در اختیار ایران است، افزود: سالانه ۳۸۸ هزار تن به‌ارزش ۳۰۰ میلیون دلار صادر می‌شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: سرانه مصرف خرما در کشورمان ۸ تا ۱۰ کیلوگرم است یعنی ایرانیان سالانه در حدود ۱۰ کیلوگرم از این محصول را مصرف می‌کنند.

وی تصریح کرد: با همکاری انجمن‌های ملی خرما و صادرکنندگان بازار این محصول را در ماه رمضان کنترل کرده‌ایم که افزایش تقاضا در این ایام موجب افزایش قیمت‌ها نشود.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که طی روزهای اخیر قیمت خرما مضافتی بیش از ۵۵ هزارتومان، خرما خاسویی بیش از ۶۵ تا ۹۰ هزارتومان، خرما پیارم بیش از ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزارتومان و خرما زاهدی بیش از ۳۸ تا ۵۰ هزارتومان به فروش می‌رفت.

منبع:تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان