شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
کد خبر : 3540

قیمت طلا و سکه امروز 99/3/26

بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۷۲۹ دلار و ۴۰ سنت ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، قیمت طلا پس از پشت سر گذاشتن بهترین هفته خود در دو ماه گذشته، در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که نگرانی‌های جدیدی نسبت به موج دوم شیوع ویروس کرونا در پکن وجود داشت، تغییر چندانی نداشت.

بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۷۲۹ دلار و ۴۰ سنت ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۳۴ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای طلا هفته گذشته ۲.۶ درصد صعود کرد که بزرگترین رشد هفتگی از ۱۰ آوریل بود.

استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ در این باره گفت: اقتصاد وضعیت خوبی ندارد و دوباره شیوع بیماری کووید ۱۹ افزایش پیدا کرده و در فضایی که نرخ‌های بهره پایین است، طلا همچنان خریدار خواهد داشت.

پس از هفته‌ها عدم وجود موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا، ده‌ها مورد جدید در روزهای اخیر در پکن ثبت شده است. از سوی دیگر موارد جدید ابتلا و بستری شدن در ایالت‌های آمریکا افزایش پیدا کرده است.

نگرانی‌های فزاینده نسبت به تشدید دوباره شیوع این بیماری به ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران ضربه زد و باعث سقوط بازارهای سهام آسیایی و قیمت‌های نفت شد.

عامل دیگری که از قیمت طلا پشتیبانی کرد، افت ۰.۲ درصدی شاخص دلار آمریکا بود.

بر اساس گزارش رویترز، آمار جدید نشان داد که تولید صنعتی چین در ماه مه کمتر از حد انتظار رشد کرد که منعکس کننده تبعات شیوع ویروس کرونا بر روند فعالیت اقتصادی این کشور است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷ دلار و ۳۹ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۱۹۱۶ دلار و ۵۷ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۸۰۵ دلار و ۱۷ سنت ایستاد.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه ۲۶ خرداد ساعت ۱۸ با ۱۲۹ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۱۷،۸۸۹ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۷ هزار و ۸۸۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۷ هزار و ۶۲۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌دوشنبه ۲۶ خرداد ساعت ۱۸ با ۱۲۶ تومان کاهش نسبت به روز قبل، ۱۹،۸۸۶ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۹ هزار و ۸۸۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۹ هزار و ۵۲۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید هفت میلیون و ۶۵۵ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۷۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۲ میلیون و ۴۰ هزار تومان و یک میلیون و ۹۰ هزار تومان است.

منبع: ایسنا

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =

پراپ تریدینگ

کمان