شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
کد خبر : 3761

قیمت طلا و سکه امروز ۹۹/۴/۳

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۶۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر پیش‌بینی انتشار آمار مثبت بخش تولید منطقه یورو کاهش یافت اما نگرانی‌ها نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا کاهش قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرد.بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۵۰ دلار و ۷۵ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۶۳ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۱۳ دلار و ۴۰ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، در ۱۷۶۶ دلار و ۴۰ سنت بسته شد.

به گفته استفن اینس، مدیر استراتژیست شرکت اکسی کورپ، بازار طلا در آستانه انتشار آمار شاخص مدیران خرید با سودگیری معامله‌گران روبرو شده است. آمار اقتصادی مثبت ممکن است اعتماد به روند بهبود اقتصادی را تقویت کنند.

اقتصاددانان پیش‌بینی کرده‌اند که آمار نشان دهد شاخص مدیران خرید بخش تولید منطقه یورو از ۳۱.۹ واحد در ماه مه به ۴۲.۴ واحد در ژوئن رشد کرد.

طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون تحت تاثیر نرخ‌های بهره پایین‌تر و اقدامات محرک مالی گسترده بانک‌های مرکزی جهان که با هدف تقویت رشد اقتصادی و خنثی کردن تبعات شیوع بیماری کووید ۱۹ صورت گرفته، حدود ۱۵ درصد رشد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکای لاتین به خصوص در برزیل جهش پیدا کرده است در حالی که نیویورک سیتی به عنوان کانون شیوع کرونا در آمریکا روز دوشنبه پس از ۱۰۰ روز قرنطینه، محدودیت‌ها را رفع کرد.

بازارهای سهام آسیا در پی اظهارات غیرمنتظره و ابهام آمیز مشاور بازرگانی کاخ سفید درباره توافق تجاری با چین دچار نوسان شدند اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بعدا اعلام کرد که این توافق به قوت خود باقی است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۱۷ دلار و ۷۲ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۶ درصد سقوط کرد و به ۱۹۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصدکاهش، در ۸۱۷ دلار و ۷۷ سنت ایستاد.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۳ تیر ساعت ۱۸ با ۷۸۷ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۱۹،۵۸۹ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۹ هزار و ۵۹۵ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۹ هزار و ۴۹۵ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۳ تیر ساعت ۱۸ با ۸۰۳ تومان افزایش نسبت به روز قبل، ۲۱،۶۹۷ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۱ هزار و ۶۹۵ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۱ هزار و ۵۹۵ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم هشت میلیون و 150 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید هشت میلیون و 500 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۸۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان و یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان است.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان