شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
کد خبر : 2834

بررسی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در آخرین روز هفته

قیمت طلا و دلار امروز ۹۹/۲/۲۵

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۲۱ دلار و ۶۰ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۱۲ دلار و ۵۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۰.۸ درصد افزایش پیدا کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۲۱ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۹ دلار و ۶۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۷۱۶ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

به گفته آوتار ساندو، مدیر ارشد کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز، اظهارات پاول مبنی بر این که مایل نیست نرخ‌های بهره منفی شود، مانع صعود قیمت طلا شد با این حال مجموع اظهارات وی برای طلا مثبت است. قیمت‌ها روز گذشته پس از اینکه پاول گفت اقتصادها به دلیل شیوع ویروس کرونا وضعیت خوبی ندارد و باید اقدامات محرک مالی بیشتری انجام داد، صعود پیدا کرده بودند.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه وعده داد که از اختیارات بانک مرکزی در صورت لزوم استفاده خواهد کرد و خواستار هزینه مالی بیشتر برای کمک به اقتصاد کشور شد که از شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب دیده است.

بانک مرکزی آمریکا به منظور تعدیل صدمات اقتصادی پاندمی کرونا، نرخ‌های خود را نزدیک صفر نگه داشته و تریلیون‌ها دلار نقدینگی را به بازارهای مالی تزریق کرده است.

سایر بانک‌های مرکزی و دولت‌های جهان نیز برای حمایت از اقتصادشان در برابر تبعات شیوع پاندمی کرونا، اقدامات مشابهی را به اجرا گذاشته‌اند. تحلیلگران می‌گویند اقدامات محرک مالی و پولی گسترده از قیمت طلا در بلندمدت پشتیبانی خواهد کرد.

در سطح جهانی تدابیر محرک مالی به ارزش ۱۵ تریلیون دلار برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع پاندمی ویروس کرونا به اجرا گذاشته شده است.

بر اساس گزارش رویترز، همه نگاه‌ها منتظر آمار هفتگی متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا به منظور ارزیابی دورنمای اقتصادی این کشور است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۸ درصد صعود کرد و به ۱۸۳۲ دلار و ۷۱ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۱.۱ درصد کاهش، ۱۵ دلار و ۴۷ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۳ درصد افزایش، در ۷۶۶ دلار و ۷۲ سنت ایستاد.

بر اساس این گزارش، قیمت دلار در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۷ با ۴ تومان‌ افزایش نسبت به روز گذشته، ۱۶،۸۵۴ تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۶ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌پنج‌‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۷ با ۲ تومان افزایش نسبت به روز قبل، ۱۸،۲۵۲ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۸ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۸ هزار و ۱۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۷، قیمت سکه تمام طرح قدیم شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید شش میلیون و ۹۰۶ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به روز گذشته کاهش است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۶۸۴ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۲ میلیون و ۳۰ هزار تومان و ۹۸۸ هزار تومان است.

منبع: ایسنا

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =

پراپ تریدینگ

کمان