شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر : 59040

یخ دلار آب شد؛

قیمت دلار به کانال 33 هزار تومان رسید

قیمت دلار به کانال 33 هزار تومان رسید
قیمت دلار امروز 25 مهر 1401 به 33 هزار تومان رسید.

به گزارش شهر بورس، امروز قیمت دلار بعد از چندین روز به کانال 33 هزار تومان رسید و روند افزایشی داشت.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، گردش دلار در کانال ۳۲ هزار تومان در بیش از ۱۰ روز گذشته خبر از تلاش بازار ساز برای کنترل قیمت دلار و تزریق ارز به بازار داشت. قیمتی که چند روز گذشته روی پله ۸ و ۹ کانال ۳۲ هزار تومان در چرخش بود امروز پس از ۱۳ دوباره در فاز افزایشی قرار گرفت و وارد کانال ۳۳ هزار تومان شد. باید دید در روزهای آینده قیمت دلار با تلاش‌های بازارساز کاهشی می‌شود یا افزایشی؟

تزریق ارز به بازار در هفته‌های گذشته سیگنال‌هایی بود که بازار معاملات تهران دریافت می‌کرد و نهایتا به ثبات قیمت دلار انجامید. این در  حالی است که مشخص شد در روز جمعه هشت مهر ۱۴۰۱ بازارساز حدود ۱۰۰ میلیون دلار ارز به بازار تزریق کرده بود. تزریق این مقدار ارز تقریبا هفت برابر میانگین معاملات روزانه بازار توافقی ارز در تاریخ مذکور بود.

به نظر می‌رسد با توجه به پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر ثبات قیمت دلار اما تمایل این اسکناس آمریکایی با وجود سیگنال‌های نامساعد اخبار از روند توافقات هسته‌ای برجام و آینده نشست‌های هسته‌ای وین، صعودی است . همچنین برخی تحلیلگران بر این باورند که تاثیر خبردرمانی در بازار از بین رفته و فعالان بازار، صعود قیمت را برای دلار پیش‌بینی می‌کنند.

پیش بینی قیمت دلار

اما روند قیمت دلار امروز چگونه بود؟ با توجه به تاثیر قیمت دلار هرات بر قیمت دلار تهران دیروز دلار هرات با ۳۵۰ تومان افزایش نسبت به روز شنبه به ۳۲ هزار و ۸۲۰ تومان رسید و قیمت دلار در بازار معاملات تهران نیز با ۲۹۷ تومان افزایش پس از ۱۳ روز دوباره وارد کانال ۳۳ هزار تومان شد و به قیمت ۳۳ هزار و ۹۹ تومان رسید.

هر چند از دیدگاه کارشناسان بازارهای مالی این قیمت برای دلار نوسانات کوچکی است که متاثر از اخبار روزانه و تقاضا و تصمیمات بازارساز است. فنر فشرده دلار در دستان دولت است و تا برابری با تورم موجود در کشور هنوز فاصله دارد.


بیشتر بخوانید:ثبات نسبی پی وی سی در بازارهای جهانی


سیگنال درهم امارات نیز بر روند صعودی قیمت دلار تاکید دارد. دیروز درهم امارات نسبت به روز گذشته ۷۸ تومان افزایش داشت و وارد کانال ۹ هزار تومان شد. بنابراین شاید بتوان گفت در روزهای آینده قیمت دلار اگر روند صعودی را در پیش نگیرد، کاهش نیز نخواهد داشت و در محدوده فعلی در نوسان باشد.

دیروز قیمت دلار در صرافی ملی با ۲۰ تومان افزایش ، قیمت ۲۸ هزار و ۹۲۳ تومان اعلام شد.

آینده قیمت دلار چگونه است؟

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی درباره روند افزایش قیمت دلار گفت: روند صعودی قیمت دلار قابل پیش‌بینی بود. مهار قیمت دلار متاثر از شرایط مثبت بازار است و اکنون جو مثبت از بین رفته و با توجه به موضوع تورم قیمت دلار به سمت ارزش ذاتی خود در حرکت است.

او ارزش ذاتی دلار را بیشتر از محدوده فعلی عنوان کرد و افزود: اگر قرار باشد دلار به ارزش ذاتی خود نزدیک شود ممکن است سقف قبلی را رد کند و شاهد رکورد جدیدی در قیمت دلار باشیم. دور از انتظار نبود که قیمت دلار رکورد ۳۲ هزار تومانی را بزند و حتی قیمت بالاتر را هم تجربه کند.

حق‌شناس با اشاره به ارزپاشی دولت گفت: این ارز پاشی درمانی مقطعی است برای کنترل بازار اما چشم‌انداز کلی قیمت دلار تا پایان سال افزایشی است و احتمالا ثبت رکورد جدید وجود دارد.

به گفته این کارشناس بازار، کنترل دستوری قیمت دلار، کاهش درآمدهای ارزی و کاهش درآمد مالیات در نیمه دوم سال و کسری بودجه از جمله عواملی است که نشان می‌دهد روند قیمت دلار در نیمه دوم سال صعودی است.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 19 =

پراپ تریدینگ

کمان