صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر : 88571

یک کارشناس اقتصادی تحلیل می‌کند؛

فنر بازارها فشرده شده است؛ منتظر رشد دلار و بورس باشید!

فنر بازارها فشرده شده است؛ منتظر رشد دلار و بورس باشید!
برزو حق شناس کارشناس اقتصادی معتقد است که فنر بازارها توسط دولت فشرده شده و در این شرایط باید منتظر رشد دلار و بورس باشیم.

برزو حق شناس کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: ما یک روند نزولی بسیار سنگین را در دو ماه گذشته داشته‌ایم، البته در برخی سهم‌ها نمی‌توان اصطلاح روند نزولی را به کار ببریم بلکه شاهد یک ریزش بودیم.

وی ادامه داد: یکی دو هفته‌ای بود که بازار به سک تعادل نسبی در بعضی سهم‌ها رسیده بود و این تعادل را در هفته جاری به صورت یک رشد جزئی در نمادهای ریالی و صنعت خودرویی نشان داد.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه برخی اخبار درباره رفع توثیق سهام خودرویی از جمله دلایل رشد بعضی نمادها بود، گفت: در یک سال گذشته در صنعت خودرو بارها این اخبار را داشته‌ایم اما بازار برای ادامه این روند نیاز به اخبار واقعی دارد زیرا خبردرمانی باید یک واقعیتی را هم نشان دهد تا این روند ادامه پیدا کند.


بیشتر بخوانید: فرابورس افزایش سرمایه می دهد


وی ادامه داد: بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها عقب ماندگی چندساله دارد اما همچنین سیاستی که دولت اتخاذ کرده فنر بازارها به ویژه دلار را فشرده‌تر می‌کند. با آزاد شدن این فنر بازار یک رشد را در ماه‌های آینده خواهد داشت. متاسفانه تمام دولت‌ها و این دولت مهار تورم را در مهار قیمت‌ها می‌بینند اما در فرآیند تورم قیمت آخرین خروجی روش‌ها و راه‌های رفته است.

حق شناس تصریح کرد: بازار سرمایه هم از این نگاه در امان نبوده و نگاه بازارساز به کنترل قیمت سهم‌ها بود اما تا علت تورم مهار نشود، مهار قیمت‌ها شبیه فشار دادن فنر خواهد بود که آن فنر در یک جا آزاد شده و ضربه بدتری به اقتصاد ما و مصرف کننده خواهد زد.

وی در پایان خطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم نه دولت توان ادامه کنترل قیمت را داشته باشد و نه مسائل کلان اقتصادی به دولت این اجازه را خواهد داد، به نظرم با پایان تابستان فنر قیمت‌ها آزاد می‌شود و بورس هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

برزو حق شناس - دلار در 1402

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان