شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر : 53083

رئیس جمهور:

فقر، فساد و تبعیض زیبنده ایران اسلامی نیست

فقر، فساد و تبعیض زیبنده ایران اسلامی نیست
رئیسی با بیان اینکه فقر، فساد و تبعیض به هیچ عنوان زیبنده ایران اسلامی نیست، گفت: با اجرای عدالت باید در جهت رفع فقر مطلق قدم برداشت.

به گزارش شهر بورس، سید ابراهیم رئیسی در رابطه با لزوم اصلاحات اقتصادی تصریح کرد: این راه، راهی است که همراهی اقتصادی همگان را می‌طلبد و از طریق سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور این مقصود حاصل می‌شود. همه مدیران باید برای افزایش سرمایه گذاری در کشور تلاش کنند. بهره وری ما در کشور پایین است و باید برای این دو پایه اساسی در کشور برنامه ریزی صورت گیرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به همکاری و همراهی مردم اعتقاد راسخ دارم افزود: مسئولین باید با جدیت بیشتر انجام وظیفه کنند و نباید غفلت کنند. کار باید پیش برود و دولت نمی‌تواند متوقف شود. حرکت دولت باید همواره پویا باشد. حتماً باید کنترل هزینه‌ها صورت گیرد و هزینه‌های دولت افزایش پیدا نکند تا بتوانیم تورم را کنترل کنیم.


بیشتر بخوانید: جدیدترین موضع رئیسی درباره مذاکرات وین


رئیسی تاکید کرد: دولت پر خرج و هزینه نمی‌تواند خود را حرکت دهد، چه رسد به اینکه بخواهد جامعه را متحول کند. اگر کار دانش بنیان به صنعت فناوری پایه تغییر پیدا نکند، مقصود مورد توجه حاصل نخواهد شد. افزایش دانایی یک بخش قضیه است و اگر آن را کنار توانایی، صنعت و کشاورزی نیاوریم، اتفاقی که باید رخ دهد و رشد به همراه داشته باشد، حاصل نمی‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: دانش باید ضمیمه تولید شود و ما باید کاری کنیم که دانش به صنعت ضمیمه شود.

رئیسی با بیان اینکه فقر، فساد و تبعیض به هیچ عنوان زیبنده ایران اسلامی نیست، گفت: با اجرای عدالت باید در جهت رفع فقر مطلق قدم برداشت. زیر خط فقر یک معنا دارد اما در صحبتی در مورد فقط مطلق عرایضی داشتم که با سوءبرداشت مواجه بود. مبارزه با فقر و تبعیض باید با اجرای عدالت همراه باشد.

وی افزود: این اقدامات بدون اصلاح نظام پولی و بانکی تحقق نخواهد یافت. در مورد مسئله مربوط به زمین باید اصلاحات ساختاری صورت گیرد و با زمین خواری‌ها برخورد شود. اصلاح ساختار تقدم رتبه‌ای نسبت به مقابله با زمین خواری دارد، یعنی همزمان باید همه کارها صورت گیرد.

رئیسی با بیان اینکه برای ما راه اندازی واحدهای تولیدی و ایجاد زیرساخت اهمیت دارد، گفت: در زمینه سفرهای استانی، چند شغل برای استان تهران تدوین کردیم. اصل تقسیمات کشوری در استان تهران را قبول داریم اما کم و کیف آن باید در وزارت کشور برگزار شود.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 15 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان