تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
کد خبر : 98397

شهردار تبریز:

فعالیت های اقتصادی زمینه ساز دست یابی به رشد و توسعه پایدار

فعالیت های اقتصادی زمینه ساز دست یابی به رشد و توسعه پایدار
شهردار تبریز گفت: دست یابی به رشد و توسعه پایدار از مباحث عمده کشورها، بویژه کشورهای درحال توسعه به شمار می رود و توسعه شهر ها نیازمند نظامی از فعالیت های اقتصادی است.

به گزارش شهر بورس، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز صبح امروز در پیرامون همایش علمی بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز شهر گفت: تبریز در کنار تاسیس هم زمان ربع رشیدی یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان و منطقه در ۷۵۰ سال پیش، جایگاه ویژه ای را در عرصه ی شکل گیری یکی از سبک های مدیریتی شهری در دنیای آن دوران داشته است.

وی ادامه داد: بطوری که این شهر با تصاحب جایگاه پنجمین شهر بزرگ و پر جمعیت دنیا، در سال ۱۵۰۰میلادی بوی سبقت را از سایر شهرهای بزرگ آن دوران، همچون پاریس، استانبول با اقتدار بود.

هوشیار افزود: تبریز از کهن ایام تاکنون با قرارگیری در مسیر جاده ی ابریشم همواره مورد توجه تُجار و بازرگانان در دوره های مختلف تاریخی بود. همانطور که در کتب تاریخی اشاره شده، تبریز بهترین شهر دنیا برای تجارت است. مالیات که مردم این شهر به حاکمان خود پرداخت می کردند، از مالیاتی که مردم فرانسه به پادشاه خود پرداخت می کرد بیشتر بود.

شهردار تبریز در ادامه سخنان خود گفت: امروزه نیز آذربایجان شرقی با قرارگیری در مجاورت جغرافیایی کشورهای دوست از جمله عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان و سایر کشورهای بزرگ دنیا و داشتن زیرساخت های بزرگ حمل و نقل مسافر و کالا من جمله: راه آهن، فرودگاه و آزاد راه، اتوبان مناطق بزرگ شهرها و شهرک های عظیم صنعتی و اقتصادی، کارخانجات صنایع سنگین از جمله تراکتورسازی، ماشین سازی، پتروشیمی ، پالایشگاه و صنایع جانبی منطقه آزاد ارس، منطقه ویژه اقتصادی سهلان و شهرک های بزرگ سرمایه گذاری خارجی و…یکی از قطب های بزرگ صنعتی و اقتصادی ایران_ اسلامی و شهر تبریز است.


بیشتر بخوانید:نقش بیمه در تامین مالی بورس


وی افزود: در سایر زمینه ها مثل صنایع دستی ، گردشگری، و موارد خیلی زیادی که استحضار دارید، تبریز سرآمد شهرهای کشورمان است‌.

هوشیار ادامه داد: دست یابی به رشد و توسعه پایدار از مباحث عمده کشورها، بویژه کشورهای درحال توسعه به شمار می رود و توسعه شهر ها نیازمند نظامی از فعالیت های اقتصادی است که با ایجاد شبکه های رفاهی، سلامت و کیفیت زندگی، می بایست سازگار باشد.

شهردار تبریز به در راستای سخنان خود گفت:  توسعه ی انسانی و رسیدن به توان مطلبوب انسان ها شکلی از فعالیت های اقتصادی لازم دارد تا نسل کنونی و آینده از نظر توسعه‌ی شهری پایدار باشد.

وی ادامه داد: در این راستا باتوجه به مباحث سرمایه گذاری به عنوان یکی از بخش های مهم توسعه ی همه جانبه و پایدار و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و نگاه به شیوه های جدید تامین مالی، بازار سرمایه و نقش شرکت های دانش بنیان مسیر روشنی را ترسیم می کند و بدین وسیله تحرک و تحول اساسی را در اقتصاد شهری شاهد باشیم.

هوشیار گفت: حضور اساتید و صاحب نظران حوزه اقتصاد سرمایه گذاری و توسعه پایدار از کشورهای دوست و برادر فرصت بسیار مغتنمی است. و با تبادلات علمی و تجارب یکی از پژوهش ها و تحقیقات مرتبط در زمینه بهره گیری از منابع انسانی_ علمی و مالی فی مابین فراهم گردیده است تا بتوانیم زمینه رشد اندیشمندانه اقتصادی و توسعه پایدار شهرها و مناطق و کشورهای شرکت کننده در همایش را فراهم کنیم.

هوشیار در پایان سخنان خود گفت: برگزاری همایش علمی_ بین المللی، فرصت های سرمایه گذاری تبریز در راستای دستیابی به رهیافت های نو در زمینه اقتصاد و سرمایه گذاری شهری و منطقه ای است تا در همین راستا و با تنظیم مناسبات ویژه در حوزه ی سرمایه گذاری و همچنین با در نظر گرفتن سیاست های تشویقی و تسهیلات مرتبط، زمینه ساز ارتقا کیفی و کمی حضور سرمایه گذاران در پروژه های متنوع شهری و منطقه ای باشیم.

انجام این مهم مرهون تلاش و زحمات همکاران در شهرداری تبریز و همراهی و همکاری ریاست محترم دانشگاه تبریز، اساتید، دانشجویان و اعضای کمیته علمی_ اجرایی این همایش بین‌المللی است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان