شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر : 58753

درخواست کارشناس بازار سرمایه از فعالان بورس؛

فعالان بازار برای اصلاحات و بهبود وضعیت اقتصاد کشور مسئولان را متقاعد کنند

فعالان بازار برای اصلاحات و بهبود وضعیت اقتصاد کشور مسئولان را متقاعد کنند
مومن احمدی گفت: فعالان بازار می‌توانند مسئولان اقتصادی کشور را برای اصلاحات و بهبود وضعیت اقتصاد کشور متقاعد کنند و باید به این خواسته اهمیت داده شده و به ریشه مشکلات پرداخته شود.

به گزارش شهر بورس؛ مومن احمدی کارشناس بازار سرمایه و مدیر تحلیل سبدگردان هامرز به بیان دیدگاه خود در رابطه با مهم‌ترین مفروضات حاکم بر کلیت بازار پرداخت و به بورسان گفت: در حال حاضر با شرایط موجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار وجود دارد و می‌توان به دید بلند مدت در آن سرمایه‌گذاری کرد.

براساس گزارش سنا، وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه از سایر بخش‌های اقتصادی کشور جدا نیست، افزود: بازار سرمایه آینه تمام نمای وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور است و نمی‌توان انتظار داشت که وقتی سطح کلی اقتصاد کشور با مسائل بسیاری مواجه است، بازار سرمایه هم رونق داشته و بتواند جذب سرمایه کند.

احمدی در ادامه با بیان این مطلب که بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاران حقیقی باید از جذابیت لازم برخوردار بوده و رغبت حقوقی‌ها را نسبت به ورود در بازار سرمایه افزایش دهد، اظهار کرد: هدایت نقدینگی به سوی بازار سرمایه به رشد تولید در کشور کمک خواهد کرد. با خروج پول‌های واقعی از بازار، اگر اتفاق خاصی برای اقتصاد کشور نیفتد، انتظار ورود نقدینگی به بازار سرمایه بعید به نظر می‌رسد.


بیشتر بخوانید: رشد 200 درصدی یک نماد!


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: فعالان بازار می‌توانند مسئولان اقتصادی کشور را برای اصلاحات درست و بهبود وضعیت اقتصاد کشور متقاعد کنند و باید به این خواسته اهمیت داده شده و به ریشه مشکلات پرداخته شود.

وی درباره نامتقارن کردن دامنه نوسان گفت: تجربه پیشین درباره نامتقارن کردن دامنه نوسان آن طور که باید مورد نظر نبوده اما به نظر می‌رسد به عنوان یک راه حل موقت می‌تواند مدنظر باشد. بهتر است مسئولان بازار سرمایه کارشناسی‌تر عمل کرده و برای شرایط موجود ایده مناسبی ارائه دهند و همچنین بهتر است نظرات نخبگان بازار سرمایه به کار گرفته شود.

احمدی خاطرنشان کرد: مسئولان کشور ضمن فکر اساسی برای وضعیت کلی اقتصاد باید نسبت به ایده‌هایی که از سوی فعالان بازار و کارشناسان خبره به منظور کمک به رونق بازار سرمایه و همچنین بخش‌های مختلف اقتصادی مطرح می‌شود، بیش از پیش توجه کنند.

این کارشناس در پایان یادآور شد؛ اگر دچار رکود جهانی نشویم، شرکت‌های اوره‌ای، پالایشی و فولادی سودهای معقول و جذابی خواهند داشت.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + هفده =

پراپ تریدینگ

کمان