شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
کد خبر : 78467

متفکر آزاد در پاسخ به شهر بورس:

فراموشی خاطره تلخ بورس زمان بر است

فراموشی خاطره تلخ بورس زمان بر است
متفکر آزاد نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس درباره نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال گفت: تاثیر بازار سرمایه بر رشد تولید و مهار تورم را می‌توانیم داشته باشیم زیرا وقتی سرمایه مولد باشد می‌تواند به این امر کمک کند اما تجربه تلخی در بازار سرمایه در سالهای اخیر داشتیم که فراموشی خاطره تلخ بورس زمان بر است.

به گزارش شهر بورس، روح‌الله متفکر آزاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملکرد مجلس در سه حوزه تقنین، نظارت و سبک زندگی می‌تواند مورد سوال قرار گیرد که وقتی می‌گوییم «مجلس انقلابی» چه معنی دارد. در سال اول مجلس مقام معظم رهبری اولویت‌های مجلس را برشمردند و خروجی جلساتی که داشتیم با نیازهای جامعه را شامل می‌شد.

وی افزود: بحث شفافیت آرای نمایندگان جزو اولین طرح‌هایی بود که ما به مجلس دادیم ولی جزو اولویت‌های ده‌گانه نبود و در اولویت قرار نگرفت ولی در حال حاضر به نتیجه رسیده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث مسکن یکی از اولویت‌های مهم معیشتی مردم بود که رییس‌جمهور فعلی وعده‌هایی نیز در این خصوص داد در حالی که وزیر ریاست‌جمهوری سابق به این حوزه اعتقادی نداشت.

متفکر آزاد تصریح کرد: بحث مالیات بر خانه‌های خالی خروجی جلسات سال اول مجلس بود که اجرای آن را دولت فعلی شروع کرده است و ۷۰۰، ۸۰۰ هزار برگه مالیاتی برای سوداگران این عرصه صادر شد.

وی تأکید کرد: نمایندگان مجلس و دولت یک کار مثبتی که کردند این بود که از گذشته صحبتی نکردند در حالی که برخی افراد مدام از گذشته می‌گفتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در مورد آموزش زبان ترکی به وعده خود عمل کردیم و در حال حاضر در نوبت صحن است که در ابتدا به صورت اختیاری اضافه شود.

روح‌الله متفکر آزاد تصریح کرد: اگر بحث مولدسازی به درستی انجام گیرد اقدام مثبتی محسوب می‌شود ولی در مورد شرایط آن و مراقب‌های آن ما نگرانی‌هایی داشتیم و نظارت مجلس بر این اقدام حتما صورت میگیرد و مصونیت این افراد به معنای مصونیت از فساد نیست و این افراد باید اگر خطایی داشته باشند، پاسخگو باشند.


بیشتر بخوانید: رونمایی از سامانه شفافیت داوطلبانه نمایندگان بعد از ماه مبارک رمضان


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس درباره اظهار نظرات حاشیه‌ساز‌ نمایندگان تأکید کرد: یکی از نمایندگان مجلس مدام مصاحبه‌هایی انجام می‌دهد که من جلوی طرح صیانت خواهم ایستاد در حالی که این طرح فعال نبوده و متاسفانه برخی افراد به دنبال جوسازی هستند.

وی در پاسخ به اینکه آیا در بحث روابط بین‌الملل و توافق با کشورهای خارجی نقش دولت حذف شده است، گفت: توافق عربستان با نظر شخص آقای رییسی صورت گرفت و وزارت خارجه پشت آقای شمخانی هست و موضوعی غیر از این نبوده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره بحث فیلترینگ تصریح کرد: فیلترینگ باید به صورت ضابطه‌مند باشد ولی اینکه افسار فضای روانی کشور در اختیار دشمنان باشد منطقی نیست. حقوق مردم این است که اگر فردی در فضای مجازی تخلفی انجام می‌دهد با با آبروی کسی بازی می‌کند یا ایده کسب‌‌و‌کاری را می‌دزدد باید پاسخگو باشد.

وی با محکوم ساختن افتتاح سفارت آذربایجان در تل‌آویو گفت: برقراری روابط با رژیم صهیونسیتی خیانت به جهان اسلام است. اگر قره‌باغ غصب شده بود فلسطین نیز غصب شده است و برقراری سفارت آذربایجان در تل‌آویو را محکوم می‌کنیم.همان مقدار که به بحث قره‌باغ حساس بودیم به بحث فلسطین هم حساسیم.

متفکر آزاد در پاسخ به سوال مدیرمسئول شهر بورس در خصوص منتفی شدن مالیات بر خانه‌های لوکس عنوان کرد: خبری که در این خصوص منتشر شد، درست نیست و ما در بودجه امسال با ابداع مجلس یازدهم مالیات بر خانه‌های لوکس را تصویب کردیم، البته اختلاف نظری وجود داشت که باعث شد در ابتدا این طرح رای نیاورد اما برای اصلاح به کمیسیون رفت و بعدا هم رای آورد، در آن فاصله‌ای که به کمیسیون رفته بود برخی تصور کردند که این طرح به کلی رد شده اما خوشبختانه تصویب شد و شورای نگهبان هم ایرادی به آن نگرفت.

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال گفت: تاثیر بازار سرمایه بر رشد تولید و مهار تورم را می‌توانیم داشته باشیم زیرا وقتی سرمایه مولد باشد می‌تواند به این امر کمک کند اما تجربه تلخی در بازار سرمایه در سالهای اخیر داشتیم که از بین بردن این تلخی کمی زمان‌بر است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − چهارده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان