تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
کد خبر : 109199

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

غافلگیری سهامداران بانک شهر از گزارش 9 ماهه

غافلگیری سهامداران بانک شهر از گزارش 9 ماهه
اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای 9 ماهه بانک شهر در سامانه کدال بارگزاری شد که گزارش غافلگیرکننده‌ای برای سهامداران «وشهر» به حساب می‌آید.

به گزارش شهر بورس، اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای 9 ماهه منتهی به 30 آذر 1402 بانک شهر در سامانه کدال منتشر شد. این گزارش نکات جالب توجهی دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت:

بانک شهر از محل تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی، 21 هزار میلیارد و 259 میلیارد تومان درآمد داشته که در مقایسه به دوره مشابه قبلی رشد 32 درصدی را نشان می‌دهد.
هزینه سود سپرده برای بانک شهر نسبت به مشابه قبلی با 6 درصد رشد مواجه شده که تغییر محسوسی به حساب نمی‌آید.

خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری های بانک شهر از سه هزار و 398 میلیارد تومان به هفت هزار و 716 میلیارد تومان رسیده است؛ یعنی رشدی بالای 120 درصد!

درآمدهای وشهر از کارمزد نیز حدود 100 درصد رشد کرده اما هزینه کارمزد بانک 29 درصد نسبت به مشابه قبلی رشد داشته است. بر این اساس، خالص درآمد کارمزد بانک شهر بیش از چهار هزار میلیارد تومان بوده است.

خالص سود وشهر از محل سرمایه گذاری ها دو هزار میلیارد تومان بود. این در حالی است که این شرکت در 9 ماهه سال گذشته از این محل تنها 514 میلیارد تومان درآمد داشت!

نکته مهم و قابل توجه در صورت های مالی 9 ماهه بانک شهر، درآمدهای عملیاتی است که یکی از مهم ترین بخش های گزارش شرکت به حساب می آید. بر اساس این گزارش، بانک شهر در 9 ماهه منتهی به 30/9/1402، 14 هزار و 675 میلیون تومان درآمد عملیاتی ساخته است. درآمد عملیاتی وشهر در دوره مشابه قبلی 5 هزار میلیارد بود.

خالص سایر درآمدها و هزینه‌ها 33 درصد، هزينه‌های اداری و عمومی 76 درصد، هزینه مطالبات مشموک الوصول 68 درصد و هزینه استهلاک 67 درصد افزایش را تجربه کرده اند.

سود خالص بانک شهر در 9 ماهه 1402 نسبت به 9 ماهه 1401، 252 درصد رشد داشته و از سه هزار میلیارد تومان به 12 هزار و 185 میلیارد تومان رسیده است.

بانک شهر در این دوره، موفق شده برای هر سهم «وشهر» 782 تومان سود بسازد.

در حالت کلی، می‌توان گفت که گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای 9 ماهه منتهی به 30 آذر 1402 بانک شهر حاوی خبرهای خوبی برای سهامداران این شرکت بوده و از عملکرد مناسب بانک شهر حکایت دارد.

گزارش از مجتبی بانان

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان