صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
کد خبر : 86821

توسط هیات وزیران؛

عوارض صادراتی مواد خام و نیمه خام تصویب شد

عوارض صادراتی مواد خام و نیمه خام تصویب شد
هیات وزیران دستور العمل بند "ز" تبصره "6" ماده واحده قانون بودجه سال 1402 تصویب کرد که براین اساس، عوارض صادرات مواد خام و نیمه خام مشخص شد.

به گزارش شهر بورس، هیات وزیران در جلسه 18 تیر ماه سال جاری بر اساس پیشنهاد وزارت صمت و به استناد بند “ز” تبصره “6” ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور، دستور العمل این بند را تصویب کرد.

در بند یک این دستور العمل آمده است: مواد خام و نیمه خام، کلیه مواد و محصولات معدنی، صنایع معدنی فلزی وغیر فلزی محصولات نفتی ، گازی و پتروشیمی موضوع فهرست پیوست تصویب نامه مصوب 27 مهر 1401.

در ماده دو این دستور العمل تاکید شده است: میزان قطعی عوارض صادراتی فهرست مواد خام و نیمه خام مطابق جدول پیوست تعیین می‌شود.

در تبصره یک این ماده آمده است: هشتاد درصد عوارض صادرات انواع قراضه فلزات براساس مصوبه جلسه 7 مهر 1393 شورای اقتصاد است.


بیشتر بخوانید: قیمت دلار امروز ۲۶ تیر ۱۴۰۲


در تبصره دو ماده دو هم تاکید شده است: گمرک ایران موظف است میزان عوارض تعیین شده در فهرست پیوست را از ابتدای سال جاری اعمال و اخذ کند.

ماده سوم این دستور عمل وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور را موظف کرد: منابع وصول شده موضوع این دستور العمل به اسثتنای عوارض موضوع تبصره 1 ماده 2 این دستور العمل را به ردیف درآمدی قانون بودجه 1402 کل کشور واریز کند.

در ماده چهارم نیز معاونت عملی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور را موظف کرده است، گزارش نحوه هزینه کرد منابع حاصل موضوع این دستورالعمل برای اجرای قانون را هر شش ماه یکبار به هیات وزیران ارائه کند.

منبع: اکو ایران

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان