شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۰۳
کد خبر : 100651

عملیات اجرایی فاز دو فرودگاه امام خمینی آغاز می شود

عملیات اجرایی فاز دو فرودگاه امام خمینی آغاز می شود
وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی فاز دو فرودگاه امام خمینی به ارزش بیش از دو میلیارد دلار با مشارکت طرف خارجی هفته آینده آغاز می شود.

به گزارش شهر بورس، مهرداد بذرپاش وزیر راه، مسکن و شهرسازی صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفـت: هفته آینده آغاز عملیات اجرایی فاز دو فرودگاه امام خمینی را به ارزش بیش از دو میلیارد دلار با مشارکت طرف خارجی انجام خواهیم داد.

وی افزود: این یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های کشور است و گام بلندی به سمت تبدیل شدن هاب منطقه‌ای در حوزه فرودگاهی خواهد بود. این طرح از سال‌های قبل مطرح بود ولی برجای مانده بود و در چندماه اخیر تلاش شد و این طرح عملیاتی خواهد شد.

وزیر راه با بیان اینکه حدود یک میلیون و نهصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در نهضت ملی مسکن در حال ساخت است، اظهار داشت: در برنامه داریم امسال 500 هزار قطعه زمین شهری تحویل دهیم که 400 هزار آن تحویل شده است.

بذرپاش درباره آخرین وضعیت طرح مسکن ملی و مراحل پیشرفت آن توضیح داد: هر روز به آمارها در حوزه تامین زمین، عملیات ساخت مسکن های روستایی و بافت فرسوده افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن، عملیات ساخت را با جدیت دنبال می‌کند گفت: ساخت مسکن به گونه‌ای است که اکنون حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در کشور داریم، حدود ۴۰۰ هزار قطعه زمین به مردم تحویل داده شد.


بیشتر بخوانید:اقدام حمایتی یک بخش خصوصی از سهامداران


بذرپاش اضافه کرد: همین عدد در حوزه روستایی هدفگذاری شده تا ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی تحویل متقاضیان شود که این کار اکنون در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همچنین در سال آینده همین میزان در حوزه شهری و روستایی هدفگذاری شده است، درباره رشد بخش صنعت و ساختمان در سه ماهه دوم امسال اعلام کرد که این رقم به حدود سه درصد رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی این میزان رشد را یک اتفاق خوب عنوان کرد و گفت: در مجموع طی ۶ ماهه اول امسال رشد بخش صنعت و ساختمان قابل قبول بوده است این در حالی است که سال گذشته این رشد در برخی فواصل منفی بود. اما در بخش صنعت و ساختمان با همه مشکلاتی که وجود دارد با رشد مثبت مواجه هستیم.

 

منبع : فارس

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان