شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر : 58370

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

علی محمودیان: روند صعودی جدید بورس از آبان ماه آغاز می شود

علی محمودیان: روند صعودی جدید بورس از آبان ماه آغاز می شود
علی محمودیان کارشناس بازار سرمایه از احتمال آغاز روند صعودی جدید بورس در آبان‌ماه خبر داد و گفت: احتمال ایجاد روندی مثبت از آبان ماه دور از ذهن نیست.

علی محمودیان کارشناس بازار سرمایه، در گفت‌وگو با شهربورس، درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: به‌واسطه کم لطفی‎هایی که مقامات بالا دستی به بازار داشتند، بورس وضعیت مطلوبی ندارد و ریسک‌های زیادی متوجه این بازار شده است.
وی با اشاره به ریسک‌های پیش‌روی بورس، خاطرنشان کرد: مشخص نبودن سیاست‌های پولی دولت، دست درازی به جیب شرکت‎ها از طریق عوارض، مالیات، نرخ گاز و برق؛ پارامترهایی هستند که اعتماد را از بازار سلب کرده و سبب شده بازار روند خوبی نداشته باشد.
علی محمودیان در پاسخ به این سوال که «اصلاح بورس تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟» عنوان کرد: روند صعودی بعدی بورس به برداشته شدن ابهامات سیاست پولی دولت و برجام از روی بورس بستگی دارد. این ابهامات منجر به ایجاد روندی اصلاحی در چند وقت اخیر بوده است.


بیشتر بخوانید: بورس هفته اول مهر 1401 چه می شود؟


این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه «برای صعود بازار باید منتظر رفع ابهامات باشیم»، عنوان کرد: انتهای زمان اصلاح در واقع با رفع ابهامات اقتصادی موجود مصادف خواهد بود، اما بررسی تابلوی معاملات و نمودارها نشان می‌دهد که بعید است شاخص کل در محدوده کمتر از یک میلیون و 300 هزار واحد تثبیت شود.
علی محمودیان ادامه داد: هم احیای برجام و هم عدم وقوع برجام، از جنبه‌های مختلف می‌توانند به نفع بورس تمام شوند. البته این ابهام معلوم نبودن آینده برجام بوده که سبب روند نزولی بورس شده است.
وی با اشاره به انتشار گزارش صورت‎های مالی ۶ ماهه شرکت‌ها در پاییز، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها گزارش ۶ ماهه خوبی خواهند داشت، احتمال ایجاد روندی مثبت از آبان ماه دور از ذهن نیست.
علی محمودیان به تشریح بهترین استراتژی موجود در شرایط کنونی پرداخت و گفت: تا پایان سال بهتر است سبدی بچینیم که از ضرر مصون باشد. این پرتفوی می‎تواند شامل ۲۰ درصد صندوق درآمد، حداقل ۲۰ درصد صنایع پالایشی که بنیاد، قیمت خوب و ریسک کمتری نسبت به سایر بازار دارند و بقیه پرتفوی به سهام کوچک بازار اختصاص یابد که از تحرک قیمتی خوبی توسط سهامدار عمده برخوردار باشند.
علی محمودیان در پایان گفت: سهام بزرگ بازار را مناسب سرمایه‌گذاری نمی‌بینم و در صنایع دلار محور، پالایشی‌ها بهتر هستند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + بیست =

پراپ تریدینگ

کمان