شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
کد خبر : 51610

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

علی عصاری: بورس هفته آینده مثبت است

علی عصاری: بورس هفته آینده مثبت است
علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه «وضعیت بازار طی هفته آینده نسبتاً مثبت ارزیابی می‌شود»، گفت: اگر خبر اجتماعی و یا سیاسی خاصی منتشر نشود، بازار با شاخص سازها مثبت خواهد بود.

علی عصاری کارشناس در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: در حال حاضر بازار آهسته و پیوسته به سمت بالا در حال حرکت است و مدار منطق به وضوح در بازار دیده می‌شود. نکات مثبتی که در بازار و شاخص وجود دارد، این است که شاخص هم‌وزن مثبت و شاخص کل متعادل است.

وی افزود: رشد شاخص هم‌وزن و تعادل در شاخص کل، خبر مثبتی برای بازار است. مثبت بودن شاخص هم‌وزن از ورود نقدینگی یا پول حقیقی توسط سهامداران خرد به بازار حکایت دارد و بازار حالت بهینه پیدا کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که «بورس هفته آینده چه می‌شود»، گفت: پیش‌بینی اینکه هفته آینده چه اتفاقی در بازار خواهد افتاد، کمی دشوار است. پس از چهار روز تعطیلی بعد از اتمام ماه مبارک رمضان، فصل جدیدی در بازار سرمایه آغاز می‌شود و احتمالاً بازار با هیجان روبه‌رو خواهد شد.


بیشتر بخوانید: بورس نیازمند تحرک و هیجان دوباره


علی عصاری ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این هیجانات در روزهای ابتدایی بیشتر باشد و از روز دوشنبه، وضعیت منطقی‌تر شود و بازار روال متعادل‌تری به خود بگیرد. درمجموع، وضعیت بازار طی هفته آینده نسبتاً مثبت ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به گروه‌های مستعد رشد بازار سرمایه در هفته آینده، خاطرنشان کرد: با توجه به تحرکات مثبتی که طی آخرین روز معاملاتی در شاخص‌ها و نمادهای شاخص سازها دیده شد، انتظار می‌رود هفته آینده یک روند جدیدی در این نمادها و مخصوصاً گروه خودرویی آغاز شود.

علی عصاری عنوان کرد: همچنین نمادهای گروه بانکی هم به‌واسطه اخباری مثبتی که داشتند، از چند روز پیش حرکت‌هایی را آغاز کرده‌اند و احتمال ادامه این روند وجود دارد. بازار منتظر گروه‌های عقب مانده می‌ماند و این گروه‌ها می‌توانند خود را به نمادهای رشد کرده برسانند. در هفته آینده اگر خبر اجتماعی و یا سیاسی خاصی منتشر نشود، بازار با شاخص سازها مثبت خواهد بود.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان