شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
کد خبر : 56090

مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین در گفت‌وگو با شهر بورس پیش‌بینی کرد؛

علی بهشتی روی: روند بورس در نیمه دوم امسال صعودی است

علی بهشتی روی: روند بورس در نیمه دوم امسال صعودی است
علی بهشتی روی مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین گفت: پیش بینی می شود روند بورس در نیمه دوم سال، بهتر و صعودی باشد، اما این رشد قرار نیست همانند سال 99 اتفاق بیفتد.

علی بهشتی روی در گفت وگو با شهر بورس، درباره تاثیر نرخ بهره بین بانکی بر بازار سرمایه، اظهار داشت: نرخ بهره بین بانکی یکی از ابزارهای دولت و بانک مرکزی برای کنترل تورم به حساب می آید. برای کنترل تورم هم، یکی از سیاست های انقباضی افزایش نرخ بهره بین بانکی است.

وی افزود: نرخ بهره بین بانکی در مقایسه با نرخ بهره بانکی که به سپرده ها تعلق می گیرد، اثر غیرمستقیمی بر بازار سرمایه دارد. هرچقدر که نرخ بهره سپرده ها بالاتر برود، از جذابیت بورس کاسته می شود. افزایش نرخ بهره بین بانکی خیلی جذاب نیست و پس از رسیدن آن به نزدیکی های 23 درصد، جلسه ای بین رئیس سازمان بورس و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد.

مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین با بیان اینکه «صددرصد موافق افزایش دامنه نوسان هستم»، یاداور شد: هر تغییری در زیرساخت ها و ریزساختار های بازار سرمایه مثبت تلقی می شود، اما باید با یک جدول زمان بندی کامل انجام گیرد. افزایش دامنه نوسان می تواند پدیده صف نشینی و بسیاری از تخلفات بازار سرمایه را اصلاح کند.

علی بهشتی روی ادامه داد: عمق بازار سرمایه در ایران بسیار کم است که این اتفاق منجر به بروز رفتارهای هیجانی و تاثیرگذاری اقلیت بر اکثریت بازار سرمایه می شود. با اقداماتی نظیر افزایش دامنه نوسان، به علت کم بودن عمق بازار سرمایه ممکن است رفتارهای هیجانی در ابتدای این امر باعث ضرر رساندن به سرمایه گذاران غیرمتخصص و ناآگاه شود که میتوان با افزایش حجم مبنا یا استفاده از مکانیزم «حراج ناپیوسته پایانی و معاملات پایانی» که در حال حاضر هم در دستورالعمل نحوه انجام معاملات در بورسها موجود است استفاده کرد.


بیشتر بخوانید: پیش بینی همه گیری متاورس تا 2025/ ایجاد یک ارز دیجیتال ۹۰ ثانیه طول می کشد!


وی در پاسخ به این سوال که « با توجه به نزدیکی به شهریورماه و زمان تسویه اعتبارات کارگزاری ها، آیا احتمال افت بورس در شهریور وجود دارد؟»، گفت: این تصور طی سالیان اخیر ایجاد شده، اما هیچ الزامی برای تسویه اعتبارات در شهریورماه وجود ندارد. بانک ها هیچ فشاری مبنی بر تسویه اعتبارات به شرکت های کارگزاری وارد نمی کنند.

مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین عنوان کرد: اگر قرار باشد بازار روند مثبتی داشته باشد، این موضوع ریسک بزرگی به حساب نمی آید.

علی بهشتی روی با اشاره به روند بازار طی هفته های آینده، خاطرنشان کرد: شواهد نشان می دهد که بازارهای موازی در چند وقت اخیر رشدهای زیادی داشتند. حداقل 60 درصد شرکت های بورسی گزارش های جذابی داشتند و پیش بینی می شود روند بورس در نیمه دوم سال، بهتر و صعودی باشد.

وی تاکید کرد: این رشد قرار نیست دیگر همانند سال 99 باشد و اصلاً قرار نیست در کوتاه مدت رشدی مانند سال های 98 و 99 تکرار شود. بازار پس از افتی که داشته، در نیمه دوم امسال می تواند با شیب ملایم روند صعودی را طی کند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =

پراپ تریدینگ

کمان