فارابی
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر : 58324

پرونده ویژه شهر بورس/ چالش‌های بازار سرمایه

بی اعتمادی و نبود پول حقیقی؛ مشکل اصلی بورس

بی اعتمادی و نبود پول حقیقی؛ مشکل اصلی بورس
علیرضا کدیور کارشناس بازار سرمایه در پرونده ویژه شهر بورس با موضوع «چالش‌های بازار سرمایه»، گفت: بی‌اعتمادی و نبود پول حقیقی مشکل این روزهای بورس است.

شهر بورس – مژده ابراهیمی: در راستای پرونده ویژه «شهر بورس» با عنوان چالش‌های بازار سرمایه، علیرضا کدیور به بیان این چالش‌ها پرداخت که مشروح این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:

علیرضا کدیور کارشناس بازار سرمایه، در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره چالش‌های بازار سرمایه، اظهار داشت: در ماه های اخیر بازار سرمایه از نبود اعتماد و پول حقیقی ها رنج می‌برد؛ پولی که در بازار وجود دارد، همان پول اهالی بازار است که کفاف بالابردن سهم های بزرگ را نمی دهد.

بانک آینده

بیشتر بخوانید: تناقض در میزان تورم و نرخ بهره بانکی


وی افزود: چالش های درونی و بیرونی بازار را احاطه کرده‌اند؛ چالش‌هایی که در درون بازار داریم عمدتا به محدودیت های معاملاتی یا قواعد معاملاتی که داریم، مانند دامنه نوسان، حجم مبنا و … برمی‌گردد.

علیرضا کدیور ادامه داد: البته برنامه‌ریزی‌هایی که برای عرضه‌های اولیه سهام انجام شده برای نیمه دوم سال از اصلی ترین چالش‌های بازار به شمار می‌رود. در مقابل نیز در عوامل بیرونی بازار طبیعتا موضوع برجام، مذاکرات هسته ای است که امیدواریم قبل از نیمه دوم سال تعیین و تکلیف نهایی آن صورت بگیرد.

وی یادآور شد: متغیرهای کلان اقتصادی تاثیرگذار مانند نرخ ارز و بهره بین بانکی هم وجود دارد که ممکن است در صورتی که برجام امضا شود یا نشود موجب اثرگذاری تورم بر بازار سرمایه خواهد بود.

علیرضا کدیور گفت: غیر از اینها روند قیمت جهانی مواد خام محصولات نفتی، فلزی، پتروشیمی هم برای بازار مهم هستند.


بیشتر بخوانید: بورس در برزخ برجام و دلار


مدیرعامل سبدگردان آسال با بیان اینکه سیاست‎گذاری‌های دولت در صنایع و حوزه‌های مختلف را باید یکی از چالش های اصلی و تاثیر گذار بر بورس دانست، خاطرنشان کرد: به طور مثال سیاست گذاری‌ها درباره واردات خودرو، تعرفه یا عوارضی برای صادرات و … تاثیر بسیاری در صنایع خود دارد.

علیرضا کدیور تصریح کرد: البته موضوعاتی مانند آزادسازی قیمت برخی کالا ها طبیعتا برای برخی صنایع آثار مثبت و دیگر صنایع آثار منفی خواهد داشت.

لازم به ذکر است؛ مصاحبه سایر کارشناسان نیز طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 11 =

پراپ تریدینگ

کمان