شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸
کد خبر : 69202

علت اختلاف آماری تعداد ظرفیت عرضه با تعداد برندگان اعلامی ایران خودرو

علت اختلاف آماری تعداد ظرفیت عرضه با تعداد برندگان اعلامی ایران خودرو
دلیل اختلاف تعداد ظرفیت فروش با تعداد برندگان اعلامی ایران خودرو، ریزش ثبت‌نام کنندگان قبل و بعد از قرعه کشی است.

به گزارش شهر بورس، نتایج قرعه‌کشی متقاضیان خرید عادی خودرو از شرکت ایران خودرو امروز شنبه اعلام شد. علت اختلاف آماری تعداد ظرفیت عرضه با تعداد برندگان اعلامی ایران خودرو چیست؟

براین اساس  ظرفیت عادی تخصیص  رانا پلاس در این دوره یک هزار و 200 دستگاه و ظرفیت عادی تخصیص پارس سفارشی elx با موتور Xuyp   هزار و 200 دستگاه دستگاه، پارس سفارشی با موتور Xuyp در مجموع 5 هزار و 600 دستگاه و تخصیص عادی سورن پلاس دوگانه به متقاضیان 400  دستگاه اعلام شده بود.

که بعد از اعلام نتایج قرعه‌کشی متقاضیان عادی، معلوم شد که این شرکت 1057 نفر  را به عنوان برنده خودرو رانا پلاس، 1048 نفر را برنده خرید پارس سفارشی elx، چهار هزار و 847 نفر را برنده خودرو پارس سفارشی و 345 نفر را برنده خودرو سورن پلاس دوگانه سوز اعلام کرده است.

براساس اطلاعات واصله، دلیل اختلاف تعداد ظرفیت فروش با تعداد برندگان، ریزش ثبت‌نام کنندگان قبل و بعد از قرعه کشی است.

بخشی از ریزش ثبت‌نام کنندگان در مرحله اول و قبل از برگزاری قرعه‌کشی و مربوط به ثبت‌نام کنندگانی است که در 48 ماه اخیر در یکی از خودروسازی ها ثبت‌نام کرده و خودرو گرفته‌اند لذا در این مرحله حذف می شوند.

بخشی از ریزش ثبت‌نام کنندگان در مرحله دوم و بعد از قرعه‌کشی مربوط به افرادی است که در مرحله تایید ناجا پلاک فعال داشته‌اند و یا فاقد گواهی نامه بوده‌اند و لذا از لیست متقاضیان خرید خارج می‌شوند.


بیشتربخوانید: قرعه کشی ایران خودرو برگزار شد + جزئیات


از طرفی دو گروه رزرو نیز وجود دارد یک گروه مربوط به کسانی که در مهلت تعیین شده اقدام به پرداخت وجه خرید نکرده‌اند و گروه رزرو جایگزین آنان می شود و دیگری نیز افراد جایگزین حذف شده در مرحله استعلام واجدان شرایط است.

بنابراین به عنوان مثال اگر ظرفیت تخصیص خودرویی 1200 دستگاه است اما اعلام شده که 1100 دستگاه تخصیص می‌یابد مابه التفاوت آن یعنی 100 دستگاه خودرو به رزروها اختصاص می‌یابد و در نهایت همان 1200 دستگاه خودرو که قرار بوده به متقاضیان تخصیص یابد، اختصاص خواهد یافت و از طرفی برای دو گروه از مشتریان اصلی مشتری رزرو اعلام می شود.

علت اختلاف آماری تعداد ظرفیت عرضه با تعداد برندگان اعلامی ایران خودرو

مراسم قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده ایران خودرو روز سه‌شنبه 27 دی در ایران خودرو با حضور مسئولان نظارتی برگزار و امروز نتایج قرعه‌کشی متقاضیان عادی از طریق سایت این شرکت به نشانی esale.ikco.ir  اعلام شد.

در این دوره از عرضه خودرو 9 میلیون و 700 هزار نفر متقاضی خرید خودرو  ثبت نام کرده‌اند و براساس اعلام ایران خودرو 21 هزار خودرو در مجموعه به متقاضیان عادی، مادران دارای دو فرزند و دارندگان خودروهای فرسوده عرضه می‌شود.

منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان