شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 79379

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

سهامداران در پرتفوی خود وتجارت داشته باشند

سهامداران در پرتفوی خود وتجارت داشته باشند
برزو حق شناس کارشناس بازار سرمایه گفت: توصیه می‌کنم سهامداران از گروه بانکی که عقب مانده است، وتجارت را در سبد خود داشته باشند.

برزو حق‌شناس در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت کلی بازار سرمایه، اظهار داشت: بازار بعد از یک روند نزولی دو سال و نیمه از انتهای پاییز سال گذشته وارد یک روند صعودی شد و در قالب آن روند صعودی هفته گذشته به سقف شاخص قبلی رسیده‌ایم و طبیعی بود که در این سقف عرضه‌ها بیشتر شود.

وی ادامه داد: شاهد بودیم که هفته گذشته یکی دو روزی بازار منفی به این دلیل داشتیم که کاملا طبیعی بود، مهم این بود که عرضه‌ها خریدار داشت که نشانه ادامه روند صعودی است چون سهام دست به دست شده و پول جدید وارد بازار می‌شود. حداقل در میان‌مدت مشکلی برای بازار دیده نمی شود و حتی فکر می‌کنم برای بلند مدت هم این روند صعودی ادامه خواهد داشت.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص حرکت نقدینگی به سمت سهام‌ کوچک گفت: وقتی بازار صعودی می‌شود به ندرت سهم یا گروهی نزولی می‌شود پس کلیت رشد می‌کند و چرخش نقدینگی رخ می‌دهد اما شاخص‌سازها اصلاح زمانی می‌کنند.

حق شناس عنوان کرد: در کل ماهیت بازار ما به گونه‌ای است که در روند صعودی کلیت بازار رشد می‌کند اما طبیعتا در روند صعودی سهم‌های کوچک رشدهای شارپ‌تری دارند.

وی با اشاره به روند گروه بانکی ادامه داد: گروه بانکی در حال حاضر جزو گروه‌های جامانده حساب می‌شوند و به لحاظ مارکت کپ این قیمت‌ها برای نمادهایی مانند وتجارت و … شوخی بیش نیست.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: طبیعتا با توجه به روند صعودی بازار و جا ماندن بانکی‌ها حرکت‌های خوبی در بازار خواهند داشت. اگرچه همراه با بازار رشد داشته‌اند و توصیه می‌کنم سهامداران از این گروه سهم‌هایی مثل وتجارت و وبصادر هم در سبد خود داشته باشند.


بانک صادرات ایران پیشگام در تورم زدایی


حق‌شناس تصریح کرد: سهم‌های بزرگ بانکی پنج سال مجوز تجدید ارزیابیشان در حال پر شدن هستند و ممکن است در نیمه دوم سال خبرهایی داشته باشیم که این موضوع می‌تواند موجب حرکت این گروه شود.

وی در خصوص تاثیر نرخ تسعیر ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی بر بازار توضیح داد: ما این تجربه را بارها داشته‌ایم و خود دولت و بانک مرکزی می‌داند که نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: بار قبل هم حرکت دلار را دیدیم. این مسئله یکی از ریسک‌های بازار است اما فکر می‌کنم نمی‌توانند آن را عملی کنند. اگر هم انجام شود شاید یک شوک به بازار وارد شود اما در ادامه نمی‌توانند جلوی رشد دلار را بگیرند.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: بازار روند صعودی خود را آغاز کرده و به چنین چیزهایی اهمیت نمی‌دهد. علت حرکت بازار عقب ماندن از تورم است و به همین دلیل پول وارد بازار می‌شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان