آن طور که اعلام شده قرار است ۵۰۰ دستگاه از این پیکاپ کرمان موتور ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ روی تابلوی بورس کالا برود.

قیمت پایه در نظر گرفته شده برای T8 در این حراج خودرویی، حدود یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان است.

البته متقاضیانبه عنوان پیش پرداخت باید ۱۰ درصد قیمت پایه را به پرداخت کنند.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته زمان تحویل پیکاپ ها از سوی کرمان موتور ۱۹ اردیبهشت سال آینده اعلام شده است.

خریداران باید از مسیر کارگزارهای منتخب نسبت به طی کردن مراحل خرید خودرو از بورس کالا اقدام کنند.


شرط خرید خودرو از سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی اعلام شد


عرضه پیکاپ T8 کرمان موتور، بعد از عرضه کاپرا از سوی بهمن موتور و همچنین ایجاد امکان انصراف برای متقاضیانی که از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو برای خودروی مورد نظر خودرو نام نویسی کرده اند اما هنوز موعد تحویل محصول آنها نرسیده این شایعه را دامن زده که قرار است به زودی سامانه یکپارچه فروش تعطیل شود.

بنابراین خودروسازان خصوصی برای اینکه چرخه تامین مالی شان دچار وقفه نشود به طور موقت مسیر بورس کالا را در پیش گرفته اند و برای اینکه ایجاد حساسیت نشود با عرضه محصولاتی از مسیر بورس کالا را دنبال می کنند که حساسیت کمتری نسبت به آنها وجود دارد.

البته سیاست گذار خودرویی به طور مشخص اعلام نکرده که عمر سامانه یکپارچه فروش خورو به پایان رسیده است اما به نظر می رسد تغییراتی در مسیر عرضه محصولات شرکت خودروساز در راه باشد.

فراموش نکنیم چندی پیش وزیر صمت به طور ناگهانی مدیر کل خودرویی این وزارتخانه را تعویض کرد و این اتفاق را می توان نشانه ای از تغییر سیاست فروش خودرو در مبدا دانست.

عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل پیشین خودرویی صمت، پایه گذار سامانه یکپارچه فروش حودرو بود و به رغم نقدهایی که به این شیوه وارد شد اما همچنان روی ایده خود اصرار داشت اما می توان گفت با خروج توکلی لاهیجانی از ساختمان سمیه، سامانه یکپارچه فروش خودرو بزرگترین حامی خود را از دست داد و این اتفاق می تواند سنگ بنای ایجاد تغییر در ساز و کار عرضه محصولات خودروسازان باشد. الیته شورای رقابت در زمینه سکوت کرده و همچنان ملاک خودروسازان برای فروش محصولاتشان دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری است که بهمن سال گذشته شورای رقابت منتشر کرد و چند وقت پیش نیز اصلاحاتی روی آن انجام داد.

بابد منتظر ماند و دید سیاست گذار چه زمانی از برنامه خود برای تغییر در مسیر عرضه شرکت های خودروساز رونمایی می کند؟

پیش بینی می شود این اتفاق تا پایان سال جاری نیفتد و چنانچه قرار باشد برای فروش خودرو در کارخانه اتفاقی بیفتد این مساله به سال آینده موکول خواهد شد.