شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
کد خبر : 6758

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

عرضه قطره چکانی فولاد موجب نابسامانی بازار شده است

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، حجت اله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت در تشریح نشست عصر امروز (سه‌شنبه) این کمیسیون به حضور نمایندگان انجمن فولاد، نوردکاران، مرکز پژوهش‌ها و اتاق بازرگانی در این جلسه اشاره کرد. عرضه نشدن تمام محصولات فولادی در بورس دلیل نابسامانی بازار نماینده

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، حجت اله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت در تشریح نشست عصر امروز (سه‌شنبه) این کمیسیون به حضور نمایندگان انجمن فولاد، نوردکاران، مرکز پژوهش‌ها و اتاق بازرگانی در این جلسه اشاره کرد.

عرضه نشدن تمام محصولات فولادی در بورس دلیل نابسامانی بازار

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی عرضه نشدن تمام محصولات فولادی در بورس را دلیل اصلی نابسامانی بازار دانست و افزود: در حال حاضر در خوشبینانه ترین حالت تنها 30 درصد فولاد تولید شده در بازار عرضه می شود، بنابراین تعادل عرضه و تقاضا از بین رفته است.

وی با بیان اینکه عرضه قطره چکانی فولاد، مشکلات را حل نمی کند، اضافه کرد: براساس گزارش انجمن تولیدکننده فولاد، در حال حاضر 30 میلیون تُن فولاد در داخل تولید می شود اما نیاز کشور در پیک مصرف 15 میلیون تُن است حال این سوال ایجاد می شود که چرا بازار فولاد نابسامان است؟

بیشتر بخوانید:
زیرساخت‌های وزارت نفت برای دارا دوم (ETF) آماده نبود

اصلاح قیمت پایه و اصلاح سازوکار عرضه راهکار ساماندهی بازار فولاد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس گزارش ارائه شده در حوزه فولاد نه تنها وارداتی صورت نمی گیرد بلکه صادرکننده نیز هستیم، ادامه داد: نخ تسبیح ارتباطات سیستمی در فولاد پاره شده و با توجه به هزینه های بالاسری برق، آب و گاز با ریال دلیلی برای افزایش قیمت محصولات فولادی وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اصلاح قیمت پایه، اصلاح سازوکار عرضه و… را از جمله راهکار ساماندهی بازار فولاد برشمرد و گفت: نمایندگان در این نشست از آشفتگی شدید بازار، خام فروشی، صادرات بی ضابطه و… انتقاد کردند و در نهایت مقرر شد؛ گروهی با حضور انجمن های فولادی با مسئولیت آقای تقی پور تشکیل شود تا مشکلات حوزه فولاد بررسی و حلقه های مفسده احصا و تصمیمات لازم اخذ شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + نوزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان